شناسهٔ خبر: 128686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان اعلام کرد؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروز در ۳ نقطه از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی چهارمحال و بختیاری

پویش همراهان سفر ایمن مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفندماه امسال در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری )روح الله غلامی  اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی است که با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی تحقق می‌یابد.

وی افزود: همچنین ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

غلامی تصریح کرد: در این پویش، براساس ویژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه‌ کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهرهای ادامه‌ مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با استان های سراسر کشور به مدت ۲۱ روز برگزار  می شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احیاء موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی استان مقصد و ... را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل‌ونقل عمومی از مخاطبین پویش هستند.