شناسهٔ خبر: 128698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

رفع تصرف از ۳۸ هکتار از اراضی دولتی

رفع تصرف خوزستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از جلوگیری از تملک غیر قانونی ۳۸ هکتار از اراضی دولتی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سید حسین دهبان زاده اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با تهیه لوایح و دفاعیات شایسته و پیگیری های قضایی توسط اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان از تملک غیر قانونی به میزان ۳۸ هکتار از اراضی دولت جلوگیری بعمل آورد.

وی اظهار داشت: در این پرونده اداره کل راه و شهرسازی استان بعنوان خوانده دعوی به خواسته ابطال اسناد دولت در اراضی  عرصه مسکن مهر شادگان که توسط افرادی با ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی و بعضا مربوط به غیر از محدوده اراضی در صدد تملک غیر قانونی برآمده بودند که بحمدالله با تلاش و همت کارشناسان حقوقی اداره کل، نهایتا رای قطعی له اداره کل متبوع صادر شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی نیز گفت: ارزش کارشناسی شده اراضی موصوف ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

دهبان زاده از همکاری و پیگیری های مقامات قضایی استان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.