شناسهٔ خبر: 128700 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع مسؤلان استانی هرمزگان خبر داد؛

احداث شهرها و بنادر جدید در نوار ساحلی جنوب در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان وزیر راه و شهرسازی در جمع مسؤلان استانی هرمزگان با اشاره به اینکه طرح‌های در دستورکار این وزارتخانه با محوریت کریدور ساحلی جنوب کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این زمینه می‌توان به احداث شهرها و بندرهای جدید در نوار ساحلی جنوب کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی امروز پس از ورود به استان هرمزگان در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کریدور ساحلی جنوب حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند و هرمزگان بیشترین طول این مسیر را به خود اختصاص داده است.

بذرپاش افزود: امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر  از این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسیده بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین هفته آینده ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تا پایان سال‌جاری یک‌صد کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد.

بذرپاش اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی احداث کریدور ساحل جنوبی کشور تکمیل شود که سهم بسزایی در ترانزیت کالا و افزایش زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی در خصوص تکمیل زنجیره بزرگراهی کشور نیز بیان کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی احداث ۳۶ کیلومتر از مسیر بندرعباس به لار آغاز شد که به استان فارس منتهی می‌شود و این مسیر هم سهم قابل توجهی در ترانزیت و حمل و نقل دارد و یکی از اصلی‌ترین راه هایی که سوخت به مرکز کشور منتقل می‌شود، از این مسیر می‌گذرد.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت‌های بزرگراهی، اجازه انتقال چنین حجمی از تردد را نمی‌دهد و احداث این مسیر کمک موثری برای ترانزیت سوخت و انتقال آن برای مصارف داخلی است.

بهره‌برداری از ۷۲ طرح‌ عمرانی حوزه راه و شهرسازی هرمزگان با اعتباری بالغ بر  ۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان امروز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و جمعی از مسؤلان استانی آغاز خواهد شد.