شناسهٔ خبر: 128720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان خراسان جنوبی

جلال زادهjpg.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرایی می‌شود.

جلال زاده ادامه داد: پویش همراهان سفر ایمن با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آئین نامه انضباط اجتماعی ترافیکی و مورد تأیید کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، اشاعه پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می شود.

وی با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه های فرهنگی این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان، استقرار میز فرهنگی و پاسخگویی به مسائل مربوطه با مشارکت ستاد اقامه نماز استان از دیگر برنامه های این پویش است.

جلال زاده با اشاره به اینکه در مجموع ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده است یادآور شد: کاربران جاده‌ای، می توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.