شناسهٔ خبر: 128732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی؛

جلسه بررسی علل تصادفات در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

332b595d-deb8-45ac-80e1-870c638d773c.jpg با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی جلسه بررسی علل تصادفات در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی علل وقوع تصادفات منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ۳۰ کیلومتری شهر ماکو حادثه خیزترین نقطه این محور است، گفت: آمار بالایی از فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای ماکو در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر رخ داده و بیش از ۵۰ درصد تصادفات نیز به دلیل سرعت بالا و عدم کنترل راننده است.

وی افزود: ۹۰ درصد از فوتی ها در محورهای مواصلاتی ماکو در روزهای کاری اتفاق افتاده است و تحلیل ها نشان می دهد که باید ابزار کنترل سرعت افزایش یابد تا برای ۳۰ کیلومتری این شهر برنامه مدونی داشته باشیم و در این راستا اداره کل راهداری استان آذربایجان غربی طرح ۲ ساعت رانندگی و ۱۵ دقیقه استراحت را در ایام نوروز اجرا خواهد کرد.

آرامون اظهار کرد: در راستای افزایش ایمنی جاده ها و همچنین نوسازی خط کشی محورهای مواصلاتی ماکو ۶۰ کیلومتر از این محور ها به زودی زیر بار خط کشی خواهد رفت تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

آرامون خاطر نشان کرد: ماکو ویترین ایران اسلامی است و پروژه های راهداری و عمرانی در سطح شهرستان ماکو پیشرفت خوبی داشته و این شهرستان از لحاظ افزایش کمّی جداکننده مسیرهای رفت و برگشت رشد قابل توجهی داشته است.