شناسهٔ خبر: 128737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی در نشست کارگروه اجرائی سفرهای نوروزی بصورت ویدئو کنفرانسی با وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آمادگی کامل پایانه های مرزی آذربایجان غربی برای استقبال از مسافران نوروزی

2621c9a8-4891-424e-8ce3-37be6ffb6f68.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اجرائی سفرهای نوروزی بصورت ویدئو کنفرانسی با وزارت راه و شهرسازی از آمادگی کامل پایانه های مرزی استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون با بیان اینکه از دو ماه پیش کلیه نهادهای مستقر در پایانه مرزی رازی به سالن جدید منتقل و مشکلات رفع شده است، گفت: پیشنهاد ۲۴ ساعته شدن فعالیت پایانه مرزی رازی ارائه شده است تا تردد مسافران با سرعت بیشتری از این مرزصورت پذیرد و در مجموع در کلیه پایانه های مرزی استان هیچ مشکلی برای اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ نخواهیم داشت.

این مقام مسئول اذعان داشت: عملکرد شرکت های کالا و مسافر و مدیران فنی در ایام نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارشناسان اداره به منظور بررسی کنترل فنی ناوگان در پایانه های مسافر مستقر شدند.

وی افزود: در ایام نوروز هیچگونه صورت وضعیت دربستی ارائه نخواهد شد و طرح پیش فروش بلیط های نوروزی  آغاز شده است، برای مواقع ازدیاد مسافر نیز سرویس های فوق العاده حمل و نقل مسافر درنظر گرفته ایم و مدیران شرکت های مسافری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافرین آماده اند.‌

آرامون خاطر نشان کرد: تیم های واکنش سریع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای مقابله با هرگونه شرایط آماده امد و کلیه تجهیزات مورد نیاز ماشین آلات طرح نوروزی و گشت های راهداری تامین شده است.

پیمان آرامون  اضافه کرد: ۲۴ نقطه از مناطق حادثه خیز استان با نصب علائم زود بازده آشکار سازی شده اند که در این راستا ۶۰۰ تابلو فلزی نصب و ۲ کیلومتر حفاظ فلزی و گاردریل اصلاح شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای طرح پویش نوروزی به منظور پیش بینی تمهیدات لازم در زمان های بحران در آذربایجان غربی انجام میشود.

این مقام مسئول پیشگیری از حوادث ترافیکی را از اهداف اصلی این طرح دانست و افزود: در ۵ نقطه از استان و با همکاری سایر ارگان های مرتبط انجام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمهیدات لازم در زمان بحران های احتمالی نیز اندیشیده شده است و امید داریم اجرای این طرح کاهش تصادفات را نیز به همراه داشته باشد.