شناسهٔ خبر: 128742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی در بندر شهید رجایی/ تسریع و ارتقای نُرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی و با همراهی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، بهره‌برداری از دو دستگاه مکنده پنوماتیک غلات با ظرفیت ۳۰۰ تن بر ساعت، در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌پایانه فله مجتمع بندری شهید رجایی به چهار دستگاه مکنده تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت توسط بخش خصوصی، مجهز شده است. از چهار دستگاه مکنده خریداری شده، دو دستگاه پس از ورود به بندر و انجام فرایند مونتاژ، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در چرخه تخلیه و بارگیری کالاهای فله قرار گرفت.

تسریع و ارتقای نرم عملیاتی در تخلیه انواع کالای اساسی، ارتقا سطح امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و تجهیز زیرساخت‌های بندری به دستگاه‌های مدرن تخلیه کالای فله خشک از اهداف مهم بهره‌برداری از این تجهیزات قلمداد می‌شود.

شایان ذکر است مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۰ اسفندماه به منظور بازدید و بهره‌برداری از چندین پروژه مرتبط با حوزه راه و شهرسازی وارد استان هرمزگان شد. در این سفر قرار است  بخشی از محور بندر لنگه (پل غار)؛ کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۲۵ کیلومتر واقع در محدوده بندرخمیر-بندر لنگه افتتاح شود.

همچنین، حضور در بندر خمیر و افتتاح طرح بندری این شهرستان، بهره‌برداری از ۳۳ پروژه راهداری، افتتاح و بازدید از پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان (بندر شهیدرجایی)، حضور در جلسه شورای مسکن استان، حضور در شهرک پیامبر اعظم (ص) جهت افتتاح ۸۱۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن مسکن و افتتاح طرح کمک ناوبری فرودگاه‌های استان ( بهره‌برداری از دستگاه کمک ناوبری ILS و DVOR‌ فرودگاه بین‌المللی بندرعباس ) از جمله برنامه‌هایی است که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان تدارک دیده شده است.