به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، کامل نصراللهی تصریح کرد: درز انبساط پل از اجزای غیر سازهای به حساب میآید که برای آسان تر کردن عبور و مرور، روی درز بین قطعات دال و عرشه پل ساخته میشود که از مهمترین وظایف درز انبساط به خصوص روی دالهای سازه پل، تحمل انواع حرکت انتقالی و چرخشی دالها است.
وی ادامه داد: درز انبساط در پلهایی از جنس بتن به خصوص در مناطقی که هوا رطوبت زیادی دارد مقاوم است و باید توان تحمل اتفاقات طبیعی نظیر انجماد آب و ذوب شدن آن و همچنین شرایط سخت محیطی و جوی به علت بارش برف و سرد شدن هوا را داشته باشد.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راهها خاطر نشان ساخت: درز انبساط پل مستقیما در معرض بار ناشی از تردد زیاد و ترافیک و چرخهای وسایل نقلیه است؛ پس باید مصالحی که در ساخت درز انبساط پل مورد استفاده قرار میگیرند در مقابل فرسایش و بارهای دینامیکی، مقاومت بالایی داشته باشند.
وی افزود:راه ها به عنوان شریانهای اقتصادی هر کشور از اهمیت بخصوصی برخوردار می باشند و روسازی راه ها و پل ها به عنوان یکی از سرمایه های ملی در کشور محسوب می شوند.