شناسهٔ خبر: 128792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقا ایمنی جاده ها انجام شد؛

اجرای عملیات درز انبساطی پل های پل سفید شهرستان سوادکوه و تلار قائمشهر

مازندران رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان عملیات اجرای درز انبساطی با آسفالت پلیمری پل های ، پل سفید شهرستان سوادکوه و تلار شهرستان قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، کامل نصراللهی تصریح کرد: درز انبساط پل از اجزای غیر سازه‌ای به حساب می‌آید که برای آسان تر کردن عبور و مرور، روی درز بین قطعات دال و عرشه پل ساخته می‌شود که از مهمترین وظایف درز انبساط به خصوص روی دال‌های سازه پل، تحمل انواع حرکت انتقالی و چرخشی دال‌ها است.

وی ادامه داد: درز انبساط در پل‌هایی از جنس بتن به خصوص در مناطقی که هوا رطوبت زیادی دارد مقاوم است و باید توان تحمل اتفاقات طبیعی نظیر انجماد آب و ذوب شدن آن و همچنین شرایط سخت محیطی و جوی به علت بارش برف و سرد شدن هوا را داشته باشد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها  خاطر نشان ساخت: درز انبساط پل‌ مستقیما در معرض بار ناشی از تردد زیاد و ترافیک و چرخ‌های وسایل نقلیه است؛ پس باید مصالحی که در ساخت درز انبساط پل مورد استفاده قرار می‌گیرند در مقابل فرسایش و بارهای دینامیکی، مقاومت بالایی داشته باشند.

وی افزود:راه ها به عنوان شریانهای اقتصادی هر کشور از اهمیت بخصوصی برخوردار می باشند و روسازی راه ها و پل ها به عنوان یکی از سرمایه های ملی در کشور محسوب می شوند.