شناسهٔ خبر: 128799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار قم از پروژه های نهضت ملی مسکن مطرح شد؛

انعقاد قرارداد بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی با پیمانکاران در استان قم/ ۵۰ درصد متقاضیان صاحب خانه ویلایی می‌شوند

بازدید استاندار قم از سایت 560 هکتاری پردیسان؛ اسفند 1401 استاندار قم گفت: تا کنون قرارداد ۱۵ هزار و پانصد واحد مسکونی با پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری منعقد شده است و طی ماه های آینده سایر متقاضیان این پروژه، به پیمانکاران متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در بازدید میدانی از پروژه های نهضت ملی مسکن و سایت ۵۶۰ هکتاری در خصوص آخرین وضعیت این طرح در استان اظهار کرد: در مجموع بیش از ۷۰هزار واحد مسکونی در استان قم باید احداث شود که بالغ بر ۳۰ هزار واحد در سایت ۵۶۰ هکتاری و مابقی آن در اراضی پیرامون شهر قم و سایر شهرهای استان به صورت ویلایی ساخته می شود.

وی افزود: براساس برنامه استان، نیمی از واحدهای مسکونی به شکل آپارتمانی و بلندمرتبه سازی در پردیسان و ۵۰ درصد دیگر به صورت ویلایی در سایر اراضی پیرامونی شهر ساخته می شود.

به گفته استاندار قم ساخت منازل و خانه های ویلایی طرح نهضت ملی با شناسایی و معرفی اراضی از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.

وی به تحویل ۵۳۲ واحد مسکونی در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: در سال آتی نیز براساس زمانبندی شروع و پایان پروژه ها، هر سه ماه یک بار واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می شود.

شاهچراغی در پایان به ورود شرکت های تعاونی در این طرح اشاره کرد و گفت: برای ورود تعاونی های خوشنام و دارای صلاحیت و کارنامه کاری با کیفیت، مانعی وجود ندارد و این شرکت ها پس از ارزیابی های کیفی می توانند برای ساخت واحدهای مسکونی به این طرح وارد شوند.