شناسهٔ خبر: 128803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد سفرهای نوروزی استان البرز انجام شد؛

بررسی اقدامات ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان البرز جهت تسهیل سفرهای نوروزی

البرز نوروزی جلسه ستاد سفرهای نوروزی با هدف بررسی آخرین اقدامات ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به منظور ایمن سازی و تسهیل سفرهای نوروز به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) جلسه ستاد سفرهای نوروزی با هدف بررسی آخرین اقدامات ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به منظور ایمن سازی و تسهیل سفرهای نوروز به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد و در ابتدای این جلسه یداله امیری معاون مهندسی و ساخت اداره کل گزارشی از آخرین اقدامات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، پلیس راه، راه آهن و سایر سازمانهای امدادی و خدماتی ارائه کرد.

امیری با بیان اینکه شعار و هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروز سفری شاد – ایران آباد می باشد بیان داشت اکیپ های خط کشی جاده،   نگهداری روشنایی و ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی با تمام عوامل و تجهیزات مشغول ایمن سازی مسیرها هستند.

سپس فرمانده پلیس راه استان بیان داشت اغلب کشته شدگان حوادث جاده ای استان البرز مربوط به عابرین پیاده می باشند و کاهش این آمار مستلزم ممنوعیت عبور عابرین از عرض اتوبان است که این کار با نصب حفاظ در وسط اتوبان امکانپذیر است.

سرهنگ کرمی همچنین تقاضا کرد با ایجاد علائم هشدار دهنده از جمله پلیس مجازی و سایر راهکارهای آشکار سازی مسیر نسبت به بالا بردن ایمنی جاده ها اقدام شود.
سپس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص سفرهای نوروزی بیان داشت مقرر شده است با هماهنگی با شهرداری کرج تا شروع سفرهای نوروزی نسبت به شست و شوی علائم و نیوجرسی های اتوبان تهران-کرج و کرج – قزوین و بلعکس اقدام شود.

زندی فر همچنین از فعالیت ۵ اکیپ تعمیر و نگهداری روشنایی، ۶ اکیپ تعمیر شانه های خاکی، ۳ اکیپ خط کشی، استقرار ماشین آلات راهداری به ویژه در نقاط حادثه خیز و همچنین برپایی ۳ ایستگاه خدمات رسان نوروزی در استان البرز خبر داد و گفت: ۸۰ دستگاه چراغ پلیس مجازی تهیه شده است که با هماهنگی پلیس راه تا قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروز در محورهای استان نصب خواهد شد.

وی بیان داشت: ۴۹ نقطه حادثه خیز توسط کارشناسان راهداری در استان شناسایی شده است که تا کنون با عملیات عمرانی ۴۵ نقطه ایمن سازی شده است و مابقی نیز با کار کارشناسی و عملیات راهسازی ویژه در حال ایمن سازی است.

در ادامه نمایندگان حلال اهمر، اورژانس، راه آهن و مسئول بحران اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گزارشی از اقدامات و بازدیدهای صورت گرفته را ارائه کردند.

رضا خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در پایان ضمن جمع بندی موضوعات و صدور دستورات لازم بیان داشت: با تحلیل تصادفات و بررسی مشکلات فنی باید سطح ایمنی جاده های استان افزایش یابد و تمام ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان با تمام امکانات آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز هستند.

خالقی گفت: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی در وهله اول سلامت هموطنان و به صفر رسیدن تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای و ایمنی تمام مسیرهای مواصلاتی کشور و در گام بعدی فراهم کردن مقدمات سفری شاد و لذت بخش برای مردم است که امیدوارم با همراهی تمام ادارات و نهادهای ذیربط به این مهم دست یابیم.