شناسهٔ خبر: 128820 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار زرد هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی/احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی

آب گرفتگی معابر سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ سامانه بارشی به کشور از فردا و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی و آبگرفتگی معابر در ۱۵ استان کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی از فردا دوشنبه شاهد بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان خواهیم بود.

تمرکز این سامانه روز سه‌شنبه در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان‌های بوشهر و اصفهان پیش‌بینی شده است.

کاهش دید و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی به دنبال این سامانه وجود دارد.

از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی بویژه گردنه‌ها کولاک برف و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.