شناسهٔ خبر: 128821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور کمک به جابه جایی مسافران نوروزی؛

ادارات و نهادها اتوبوس در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان قرار دهند

ادارات و نهادها اتوبوس در اختيار اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان قرار دهند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به کاهش اتوبوس در کشور و استان، برای کمک به جابه جایی مسافران نوروزی از ادارات و نهادها خواست در صورت داشتن اتوبوس آنها را در اختیار این اداره کل قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه های استان کرمان اظهار داشت: در ایام نوروز سال گذشته 10 میلیون تردد داشتیم و پیش بینی امسال ما بالغ بر 17 میلیون خواهد بود و بر این اساس نیاز به اتوبوس بیشتری داریم.

عراقی زاده با بیان اینکه تردد در راه‌های استان کرمان در 11 ماهه گذشته، 25 میلیون تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته است، افزود: در محور سه راهی بهرامجرد به سمت بافت بیشترین فوتی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه محور باغین - رفسنجان نیز یک مسیر پر تلفات است، بیان کرد: محورهای سیرجان - حاجی آباد، باغین - بردسیر، رفسنجان - کشکوئیه و کرمان - باغین چهار محور پر تصادف استان کرمان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این که لیست 35 نقطه حادثه خیز راه‌های کرمان با جزئیات به کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان ارائه شده است، اظهار داشت: کرمان رتبه اول راه‌های کشور را دارد.

وی با اشاره به این که طول راه‌های استان به اندازه طول راه‌های 7 استان کشور است و همین دلیل کار را سخت کرده است، ابراز داشت: کرمان به اندازه 11 استان کشور مساحت دارد و یک استان بسیار وسیع است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه اول و یا دوم بیشترین تصادفات را در کشور دارد، گفت: اصلاح و هشدارسازی نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان در دستور کار است و لیست این نقاط احصا شده است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهداری از 15 اسفند آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به همزمانی با ماه رمضان بیشتر سفرهای مردم در روزهای پایانی اسفند و روزهای ابتدایی فروردین سال جدید انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه بازدید از مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان انجام و مشکلات تذکر داده شده است، ادامه داد: سه روز هم برای رفع این مشکلات مهلت داده می‌شود.

احسان عراقی‌زاده با بیان اینکه روشنایی ورودی شهرها یکی از مشکلات جدی استان به‌ویژه ورودی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان است، گفت: 60 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و تامین روشنایی توسط کارخانه‌های صنعتی و تولیدی در کنار جاده‌ها نیاز جدی استان کرمان است.