شناسهٔ خبر: 128822 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بر اساس هشدار دریایی هواشناسی؛

آب‌های خلیج فارس و دریای خزر متلاطم می‌شوند

ارتفاع طول موج سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد دریایی از افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج توام با بارندگی در دریای خزر و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج توام با بارندگی از روز دوشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه مجب افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر ۱/۵ متر و در فراساحل ۱/۵ تا ۲ متر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان خواهد بود.

احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل در پی این سامانه وجود دارد.

به همین منظور به اجتناب از عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی توصیه شده است.

همچنین انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل ضروری است.

سامانه دوم افزایش وزش باد و ارتفاع موج نیز پیش از ظهر سه‌شنبه هفته جاری آغاز شده و تا ظهر چهارشنبه منجر به افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر ۲ متر و در فراساحل بین ۲ تا ۳ متر خواهد شد.

این سامانه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را در بر می‌گیرد.

احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل نیز وجود دارد و به اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل توصیه شده است.