شناسهٔ خبر: 128831 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آماده باش کامل بندر چابهار برای سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲

سید احمد هاشمی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل این اداره کل در نظارت بر ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد هاشمی معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین تمهیدات اتخاذ شده در خصوص طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 اظهار کرد: از بهمن ماه سال جاری هماهنگی های لازم بین ارگان های متولی مدیریت سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از طریق برگزاری جلسات منظم، تفکیک وظایف و ابلاغ وظایف هر ارگان از جمله فرمانداری های شهرستان های ساحلی، منطقه آزاد چابهار، اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی، شهرداری های ساحلی، هلال احمر و... انجام شد.

وی افزود: در این جلسات ضمن تاکید بر ماده ۳۳ قانون رسیدگی تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی و مسئولیت های فرمانداری ها و شهرداری های ساحلی برای مدیریت و نظارت قایق های تفریحی متردد در سواحل استان، آمادگی این اداره کل جهت هرگونه همکاری در خصوص نظارت بر ایمنی این شناوران به ارگان های متولی اعلام شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در راستای تکمیل پوشش نظارتی و همکاری با فرمانداری ها و شهرداری ها، مقرر شد ۴ تیم نظارتی متشکل از کارشناسان ایمنی دریایی بندر چابهار از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، بطور روزانه به چهار شهرستان دریایی و محل های مشخص شده جهت تردد شناوران تفریحی در طول سواحل استان اعزام شوند.

هاشمی با بیان اینکه، بازدید و بازرسی از نحوه ارائه خدمات تفریحی دریایی و تذکرات لازم در حوزه ایمنی دریایی به شناوران ارائه دهنده خدمات تفریحی دریایی از وظایف این تیم نظارتی است افزود: همچنین این تیم در صورت لزوم با هماهنگی فرمانداری شهرستان و دریابانی منطقه از تردد شناوران غیر ایمن جلوگیری می نمایند.

وی یادآور شد: در جهت آمادگی کامل برای واکنش سریع در خصوص حوادث دریایی، مانور مقابله با حوادث دریایی و جستجو و نجات دریایی در جهت ارزیابی و آمادگی همه ارگان های دریایی استان با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی در تاریخ ۱۰ اسفندماه با موفقیت برگزار شد و همه ارگان های دریایی آماده مقابله با هر نوع حادثه دریایی احتمالی در نوروز ۱۴۰۲ هستند.

معاون بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن آرزوی نوروز ایمن و بدون حادثه برای مسافران دریایی، از همه گردشگران درخواست کرد تا ضمن استفاده از شناورهای ایمن جهت گردشگری دریایی و استفاده تجهیزات ایمنی در هنگام حضور بر روی شناور، به تمام نکات ایمنی و تابلوهای هشداردهنده ایمنی در طول سواحل توجه نمایند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین شماره ۱۵۵۰ آماده دریافت گزارشات سوانح دریایی در سطح سواحل استان است.