شناسهٔ خبر: 128877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پلیس راه و راهداری همراه همیشگی راه‌ها

گلستان بهار، تابستان، پاییز و زمستان تمام روزهایی است که پلیس و راهداری راهها را می پایند تا راهی بسته نشود و جانی نمیرد.آنان پیشرانان همیشگی جاده ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، فرماندهان پلیس راه و معاونین و روسای ستادی و شهرستان های تابعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان روز یکشنبه در علی آباد گردهم آمدند تا سفرهایی امن تر از گذشته را در نوروز ۱۴۰۲ برای کاربران جاده ای با هم اندیشی، برنامه ریزی و هماهنگی فراهم کنند.

به گفته عادل مصدقی، هدف از برقراری امنیت و ایمن سازی راهها از سوی این دو مجموعه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است که از هر ظرفیتی برای رسیدن به این هدف با برنامه ریزی بهتر و حضور موثرتر استفاده می کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بر وحدت و همدلی دو مجموعه برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خاطرنشان ساخت: طرح پویش همراهان سفر ایمن یکی از مهمترین طرح های نوروزی است که در یکصد نقطه از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی کشور و در استان گلستان در ۴ مجتمع آستان قدس رضوی بندرگز، باران گرگان، لوه مینودشت و مجتمع توسلی در محور گنبد به اینچه برون با این هدف اجرا می شود.

مصدقی، اجرای برنامه های شاد فرهنگی و هنری و برپایی نماز جماعت و افطاری ساده را با همکاری ستاد اقامه نماز بدلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان از محورهای این طرح برشمرد و گفت: توقف رانندگان و اجرای این فعالیت ها از خستگی و خواب آلودگی در رانندگی جلوگیری می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سراسری پویش کاهش منفی ۱۰ کیلومتر بر سرعت بعنوان یکی دیگر از طرح های نوروزی در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای گفت: حضور و استقرار پررنگ گشت های راهداری و ترابری در دو محور پرتردد و پرتصادف گرگان- گلوگاه و محور گنبد-مینودشت به جنگل گلستان طی هماهنگی با شهرستان ها کاهش سرعت و تصادفات در این محورها و همچنین محورهای شمالی و کم تردد استان را بدنبال دارد.

فرمانده پلیس راه گلستان نیز از آمادگی کامل مجموعه پلیس و پاسگاهها برای هدف مشترک کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خبر داد و گفت: اجرای پروژه هایی نظیر روگذر علی آباد، بریدگی ها بسیاری از دغدغه های پلیس راه را بدلیل رضایت مردم رفع کرده و ما به آنها مفتخریم.

محمود شهرکی با بیان نیاز استان به اقدامات موثر و زودبازده جهت ارتقای ایمنی راهها و تحقق این هدف، اظهارداشت: ساماندهی دستفروشان حاشیه راهها، پایداری روشنایی بزرگراهها و نصب سرعتکاهها در تقاطع ها بسیاری از خطرات جاده ای را کاهش می دهد.

به گفته وی، برابر آمار پزشکی قانونی در طول طرح نوروزی سال گذشته ۲۴ کشته در استان داشتیم که ۱۱ نفر عابر پیاده و موتور سوار بودند و بیشتر تصادفات هم در محورهای فرعی رخ داده است.

وی، آمار تلفات یکساله استان را نیز ۳۷۸ نفر اعلام کرد.