شناسهٔ خبر: 128900 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مراسم گرامیداشت روز جانباز و تکریم خانواده معظم شهدای سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد

مردانیان با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز جانباز و تکریم خانواده معظم شهدای سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این مراسم که حسن بیک محمدلو عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی ، توسعه مدیریت و منابع، حجت الاسلام و المسلمین نورمحمدی دبیر وتعدادی از اعضای شورای فرهنگی ، جمعی از مدیران ، جانبازان ،ایثارگران و خانواده معظم شهدای سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، در سخنانی اظهار داشت: ما همه داشته های امروزمان را مرهون خون شهدا، مجاهدت ایثارگران، جانبازان و آزادگان می دانیم و وظیفه خدمت به آنها و خانواده هایشان را داریم.

مردانیان ضمن ابلاغ سلام آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به ایثارگران و خانواده های شهدای سازمان بنادر گفت: تمام زندگی، سیره و سلوک شهدا برای همه مسئولان الگو و درس کسب فضائل است چرا که بسیاری از این شهدا نه تنها در حفظ حق الناس پیشرو بوده اند بلکه حق الله و حق النفس را نیز به شایستگی مراعات کرده اند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران افزود : ما امروز در سطح مدیریت کلان تمام آبرو و جایگاه مسئولیت مان را مرهون شهدا و ایثارگران و این شجاعت ها و سلحشوری ها هستیم و همواره مدیون این فضایل هستیم.

وی افزود: جانبازان اسوه های صبر و ایثار و استقامت هستند، تداوم انقلاب اسلامی  نتیجه استقامت و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان سرافراز است و توجه به ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران، موجب افزایش امنیت ملی و قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به شخصیت والای شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی نمونه بارز اخلاص در عمل بود که اکثر شهدای ما این خصیصه را داشتند که خداوند در تقدیر آنان شهادت را قرار داد.

وی افزود: به قول شهید سلیمانی شرط شهید شدن شهید بودن است که هم کاری سخت و هم راهی آسان است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، با اشاره به اظهارات جنجالی «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم افتتاحیه دانشگاهی در بلژیک که گفته بود: "اروپا مانند باغ می‌ماند و سایر کشورهای جهان مانند جنگل است و جنگلی‌های وحشی به باغ های زیبا حمله می‌کنند. جنگل رشد بالایی دارد و دیوار نمی‌تواند از باغ محافظت کند پس باغداران باید به سراغ جنگل بروند، "گفت: این سخنان با واکنش‌های منفی گسترده ای همراه شده و بیش از هر چیز استثناگرایی اروپایی، تحریک و دامن زدن به احساس اروپامحوری، خودبرتربینی و حتی نژادپرستی اروپایی و تحقیر ملت‌ها را به ذهن متبادر می‌کند. 

وی با بیان اینکه این مقایسه، یادآوری گفتمان استعماری قرن نوزدهم است. از لحاظ تاریخی، دست‌کم در قرن‌های اخیر این "باغ" بوده که به جنگل حمله کرده و آنجا را مستعمره و برده ساخته است. تنها به یک مورد که به تصادف انتخاب شده اشاره می‌کنم: "باغ" اسپانیا، "جنگل" آمریکایی لاتین را مستعمره کرد و تا چند قرن آن را به نابودی کشاند،  افزود: تصویر باغ و جنگل چنان که بورل ارائه کرده است، نه تنها واقعیتی از مدینه فاضله اروپا را به تصویر نمی‌کشد بلکه رد پای باغداران چپاولگر غربی در ایجاد تنش و آتش‌افروزی در جهان، تا ابد در تاریخ ثبت شده و پس از این نیز ثبت خواهد شد.

مردانیان با یادآوری نقش این خودبرترپنداری اروپایی‌ها در ایجاد جنگ‌های جهانی ، خاطر نشان کرد: فلسفه برتری‌پنداری و تفرقه‌اندازی‌ آنها به زیربنای پایه‌گذاری فاشیسم و نازیسم منجر شد. هر دو جنگ جهانی در قرن بیستم حاصل بلندپروازی آلمان‌ها برای "احیای عدالت" و تقسیم دوباره مستعمره‌های اروپایی بود.

مردانیان گفت: سیاست‌های ضد پناهجویان و تصاویر انبوه مهاجران سوار بر قایقی کوچک یا جنازه‌های معلق مهاجران در آب‌های مدیترانه، واقعیت‌ها و تصاویری هستند که به صورت هدفمند حساسیت اروپاییان در محافظت از باغ در برابر جنگل را تایید می‌کنند. زمستان گذشته، لهستان پناهندگان را رها کرد تا در جنگل‌های مرزی یخ بزنند. «ماتئو سالوینی» وزیر کشور پیشین ایتالیا و از رهبران راست افراطی این کشور در سال ۲۰۱۹، از اتحادیه اروپا خواست تا عملیات نجات پناهجویان در دریای مدیترانه را متوقف کند؛ تصمیمی که موجب غرق شدن هزاران پناهجو شد. فنلاند که این روزها برای پیوستن به ناتو در تلاطم است قصد دارد ساخت موانع در امتداد مرز خود با روسیه را آغاز کند تا از پناهجویان که به ادعای فنلاند به عنوان «جنگ هیبریدی» (جنگ ترکیبی) توسط روسیه استفاده می شوند، محافظت کند.

وی ادامه داد: افزایش حضور نیروها در جناح شرقی اروپا از ۴۰ هزار سرباز به ۳۰۰ هزار نفر و به کارگیری استراتژی‌های مقابله با چین و روسیه از آخرین برنامه‌ریزی‌های اروپاییان در گردهمایی سران ناتو در پایتخت اسپانیا (اوایل تیر ۱۴۰۱) برای صیانت از باغ در مقابل جنگل است. سرازیر شدن موج پناهجویان به اروپا به دنبال بحران در دو کشور افغانستان و اوکراین، گواه روشنی از نقش بی‌بدیل ناتو و غرب در رقم خوردن وضعیت اسف‌بار ناشی از جنگ، خشونت و بی‌ثباتی در این دو کشور است.

وی تاکید کرد: اصلاح، تمدن‌سازی، حقوق بشر، دموکراسی و برابری، مفاهیمی است که بر اساس رفتار سیاسی دولتمردان اروپایی، از معنای اصلی تهی شده و در لغت‌نامه تفسیرهای میلی غرب گنجانده شده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این مراسم سردار گلعلی بابایی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از جبهه و جنگ پرداخت و در پایان این مراسم از تنی چند از خانواده معظم شهدای سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران و سردار بابایی تجلیل شد .