شناسهٔ خبر: 128906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی محورها در طرح نوروزی؛

جلسه مشترک شورای مدیران راهداری با فرماندهان پلیس راه خراسان جنوبی برگزار شد

شورای مدیران خراسان جنوبی 2.jpg جلسه مشترک شورای مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی و فرماندهان پلیس راه استان با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ی استان در جلسه مشترک شورای مدیران و فرماندهان پلیس راه استان گفت: به منظور کاهش تصادفات جاده ای در استان بر افزایش تبلیغات محیطی و برنامه ریزی راهبردی با تعامل صدا و سیما و رسانه ها باید توجه و تمرکز بیشتری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی و ستاد فرماندهی انتظامی کشور بر کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و متوفیان، این امر همت بسیاری را می طلبد که نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه در استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید بر اولویت ها و داشته های موجود تمرکز کرد، افزود: با بهره گیری از داشته ها و با تقویت عملکرد خدمات راهداری بر کاهش تصادفات و بالا رفتن خروجی این امر توجه ویژه شود.

وی به نقاط پرحادثه در استان اشاره کرد و ادامه داد:  نقاط پرحادثه شناسایی شده استان حتی اگر مصوب نیز نشده اند باید توسط روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرمانده پلیس راه شهرستان بازدید و با نصب بنر و یا تابلو و علائم جاده ای از خسارات ناشی از تصادفات پیشگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یادآور شد: طرح راهداری نوروزی با هدف آماده سازی محورهای ارتباطی استان برای عبور ایمن، کاهش حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات به گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ اجرا می شود.

جلال زاده تصریح کرد: همچنین طی این مدت پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اجرا می‌شود.

سرهنگ علیرضا رضایی، فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه ضمن اشاره به سیاست های کاهش تصادفات جاده ای در استان تصریح کرد: همگام با اهداف و راهبردهای هر دو سازمان باید وارد عمل شد تا شاهد کاهش تصادفات و متوفیان جاده ای در استان باشیم.

وی افزود: از نقاط حادثه خیز استان که شناسایی شده است علی رغم مصوب نشدن باید بازدید به عمل آمده و تا جای ممکن با تابلو و علائم جاده ای خطرات آنها را کاهش دهیم.

رضایی با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند ماه شاهد افزایش تردد در سطح محورهای استان خواهیم بود اضافه کرد: تا سوم فرودین ماه اوج ترافیک استانی و از سوم فرودین نیز تغییر الگوی سفر و افزایش سفرهای شبانه را با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان شاهد خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه استان تصریح کرد: طی سفر های نوروزی افزایش تردد در غرب استان بیشتر اما حوادث منجر به فوت بیشتر در شرق استان رخ می دهد که این امر نیاز به نگاه ویژه به این منطقه دارد.

رضایی اضافه کرد: با پای کار آوردن سایر ارگان ها و هماهنگی بیشتر شاهد روند کاهشی حوادث جاده ای در استان خواهیم بود.