شناسهٔ خبر: 128918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راههای استان قم:

طرح تکمیل بهسازی محور قم- جعفریه_ آوه اجرایی شد

خبر رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: طرح بهسازی محور جعفریه- آوه( حدفاصل شهرستان جعفریه- پل آزادراه سلفچگان- ساوه)با اعتباری قریب ۳۲۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی از استان قم، محمد معارف وند رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل از اجرایی شدن طرح بهسازی محور جعفریه- آوه خبر داد.

معارف وند در تکمیل این خبر افزود: طول مسیراجرایی این پروژه با احتساب بهسازی ۱/۵  کیلومتر از محور جعفریه- قم ( محدوده واقع در باند برگشت قبل از تقاطع قلعه سنگی) جمعا بالغ بر ۷/۵ کیلومتر می شود.

وی هزینه اجرایی پروژه را قریب ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه نمود: تمامی اعتبار تخصیصی این طرح عمران جاده ای از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل  ونقل جاده ای تامین شده است.

معارف وند بازه زمانی تکمیل این طرح را ۹ ماهه دانست و اظهار داشت: با توجه به ترافیک ترکیبی و چشمگیر این محورکه ضرورت تسریع دراجرای این پروژه را دوچندان می کند، ان شا ... تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دربخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی- اجرایی طرح بهسازی محور جعفریه- آوه پرداخت و عنوان کرد: با توجه به کارشناسی های به عمل آمده از وضعیت محور، درراستای اجرای طرح بهسازی آن، نسبت به عملیات درزگیری با قیر پلیمری، روکش ماسه آسفالت رگلاژی و یک لایه آسفالت دانه بندی باز به جهت جلوگیری از انعکاس ترک های لایه های زیرین و اجرای یک لایه توپکا اقدام می شود.

معارف وند از اهداف اجرایی این طرح به ترافیک چشمگیر و ترکیبی این محور به عنوان کوتاهترین مسیر اتصال استانهای قم و مرکزی اشاره کرد و تصریح کرد: شهرستان جعفر آبادضمن موقعیت کریدوری راههای آن از قطب های کشاورزی و دامداری استان بوده که شاهد تردد ماشین آلات کشاورزی نیز درغالب فصلهای سال درطول راههای آن می باشیم.

وی درخاتمه ضمن تاکید بررعایت جامع مقررات ترافیک جاده ای توسط کاربران اظهار داشت: نظر به تقریب ایام سفرهای نوروزی که ترافیک حجیمی را متوجه محورهای برونشهری می سازد از تمامی رانندگانی که از مسیرهای اجرایی طرح های عمران جاده ای عبور میکنند درخواست میشود ضمن رعایت جامع مقررات ترافیک جاده ای همکاری لازم را با مجریان پروژه ها لحاظ کنند.