شناسهٔ خبر: 128987 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد؛

آغاز به کار مرکز رشد و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو از ابتدای سال آینده/ تولید ۱۵ محصول دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲

رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از افتتاح رسمی مرکز رشد و فناوری این پژوهشگاه اوایل سال آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده ۱۵ محصول جدید مبتنی بر فناوری‌های دانش بنیان در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رونمایی می‌شود.

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره استفاده و جذب فناوری‌های دانش بنیان در پژوهشگاه هواشناسی و تولید سامانه‌های بومی بر اساس این نوع فناوری‌ها اظهار کرد: به دنبال گسترش هسته‌های دانش بنیان هستیم و طی سال‌های گذشته این هسته‌های دانش بنیان در پژوهشگاه تشکیل شد.

وی افزود: پروژه‌های پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو به صورت بومی و بر اساس دانش محققان پژوهشگاه تولید شده که از جمله آن‌ها سامانه هشدار سیل، سامانه پیش‌بینی و هشدار آلودگی هوای ۱۰ کلان شهر، اطلس باد کشور برای وزارت نیرو، سامانه پیش‌بینی وضع هوا برای شرکت ملی گاز و ...است.

رهنما خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ بر استفاده بیشتر از فناوری‌های دانش بنیان تصمیم به تاسیس یک مرکز رشد و فناوری در پژوهشگاه گرفتیم که این مرکز در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری و ساختمان و تجهیزات آماده شده است.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با بیان اینکه مرکز علوم جو و هواشناسی و هوانوردی آماده افتتاح است، افزود: پیش درآمد آن اولین استارتاپ ایونت هواشناسی بود که برگزار شد.

حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان در استارتاپ ایونت هواشناسی

وی گفت: در این رویداد ۲۰ الی ۲۵ شرکت استارتاپ با موضوعات مربوط با آب و هوا، هواشناسی کشاورزی، حمل و نقل، علوم فضایی و همچنین استارتاپ‌های بین رشته‌ای شرکت کرده و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

رهنما اظهار کرد: با توجه به استقبال از این رویداد، سال جدید نیز «استارتاپ ویکند» را طی دو روز و در حجم وسیع‌تر برگزار می‌کنیم.

چتر حمایتی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برای شرکت‌های دانش بنیان

رهنما تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به اهمیت اطلاعات آب و هوا، موضوعات پژوهشی را به این سمت هدایت کرده‌ایم که هسته‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که قابلیت دانش بنیان شدن را دارند، زیر چتر حمایتی پژوهشگاه بگیریم.

وی افزود: همچنین بر اساس نیازهای سازمان هواشناسی پروژه‌هایی را تعریف می‌کنیم و فراخوان می‌زنیم تا شرکت‌های استارتاپ‌ را جذب کرده و در مرکز رشد و فناوری از آن‌ها حمایت کنیم.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان از رونمایی از ۱۰ الی ۱۵ محصول جدید مبتنی بر فناوری‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.