شناسهٔ خبر: 129013 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

افتتاح خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هنگام

گردشگری دریایی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۲ خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هنگام؛ جزیره‌ای از مجموعه جزایر خلیج‌فارس در نزدیکی قشم راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: به منظور رفاه حال گردشگران و استفاده بهینه از جاذبه‌های طبیعی جزیره هنگام، از ۲۰ اسفندماه امسال خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به هنگام آغاز شده است. 

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام گردشگران برای حضور در این جزیره بیان کرد: دوست‌داران طبیعت می‌توانند با مراجعه به سایت www.pgsky.ir و ثبت اطلاعات سفر خود نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

به گفته مدیر بندر شهید باهنر؛ تا پیش از این  مسیر دریایی برای سفر به جزیره هنگام فقط از طریق جزیره قشم امکان‌پذیر بود و با راه‌اندازی این خط دریایی، مسافران و گردشگران می‌توانند از نزدیک از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و ظرفیت‌های گردشگری دریایی جزیره هنگام به عنوان جزیره دلفین‌ها استفاده کنند.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های توریستی جزایر زمینه‌ساز رونق اقتصادی می‌شود، افزود: معرفی هرچه بیشتر جاذبه های جزیره هنگام به هموطنان  زمینه ساز رونق گردشگری دریایی و گسترده شدن معیشت ساکنان  این جزیره کوچک هرمزگان خواهد شد .

گفتنی است؛ جزیره هنگام جزیره‌ای کوچک و دیدنی است که تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی و تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی فاصله دارد. 

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام که بیشتر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده‌اند، ماهیگیری بوده است. این جزیره زیبا با چهره‌ای بومی و سنتی، سواحلی کم‌نظیر، دلفین‌های بازیگوش، حیات وحش تماشایی، نخلستان‌های دیدنی، کوه‌های آهکی و بازاری جذاب سنتی ، طبیعت‌گردان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.