شناسهٔ خبر: 129023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد؛

آمادگی ۵۰ اکیپ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲

مانور بزرگ مشترك امداد جاده اي استان اصفهان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل ۵۰ اکیپ راهداری برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی های موجود در محورهای مواصلاتی انجام شده و با توجه افزایش تردد پیش از موعد به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تشدید نظات ها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این اداره کل از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد تا خدمت‌رسانی کاملی را در ایمنی عبور و مرور مسافرین نوروزی، طی ایام طرح نوروزی داشته باشد.

قادری با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه گفت: ۳۴۵ راهدار در کنار ۹۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در راستای تامین ایمنی مسافرت ها فعال هستند.

وی ادامه داد: درطرح نوروزی راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان ۱۰ راهدارخانه و ۵۰ اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده ای هستند.

قادری عنوان کرد: تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی های موجود در محورهای مواصلاتی در حال انجام است و می‌توان از لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، آشکارسازی نقاط پر حادثه، خط کشی محورهای شریانی و اصلی، پاکسازی، تسطیح و رگلاژ حریم و شانه راه ها به عنوان مهمترین فعالیت ها یاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان محورهای جنوب استان را کریدور مهم جنوب-شمال و شرق به غرب خواند و توضیح داد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و بر اساس پیش بینی های انجام شده تردد در محور های سطح جنوب استان پیش از موعد طرح نوروزی افزایش خواهد یافت لذا همزمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با صنوف حمل و نقل در سطح جنوب استان تشدید نظارت بر تردد در محورها و ناوگان حمل و نقل برون شهری را برای سفری ایمن پیگیر خواهیم بود.

قادری با اشاره به آمادگی ۱۴ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی طی ایام نوروز  گفت: بازدید کارگروه خدمات سفر نوروزی نظارت مستمر از نمازخانه‌ها و مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی در دستور کار قرار داده و در این راستا نشست های مورد نیاز با دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط انجام شده تا ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت ها، پاسخگوی نیاز هموطنان باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:مسافرین و هموطنان عزیز می توانند با شماره گیری ۱۴۱ از خدماتی همچون اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه در محور ها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری استفاده کنند.