شناسهٔ خبر: 129025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

تشکیل ۱۲۰۰ پرونده مطابق آیین‌نامه اجرایی بند کاف اراضی تصرفی تا پایان سال ۱۴۰۱

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل ۱۲۰۰ پرونده اراضی تصرفی در مناطق مختلف شهر تهران و شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی بند کاف تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دستگاه های اجرایی، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با یک حرکت منسجم و گسترده و اطلاع رسانی در محلات سکونتگاههای غیر رسمی و بافت های فرسوده شهری و همچنین اراضی تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها و شهرک¬ها که در مالکیت وزارت/ سازمان/ شرکت ها اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۴ بودند و در آن بنای احداثی و در حال بهره برداری داشت، اقدام کرد.

محبت خواه ادامه داد: نتیجه کار تشکیل ۱۲۰۰ فقره پرونده اراضی تصرفی و حاکم شرع در شهر تهران و سایر شهرهای استان تهران تا پایان اسفند ۱۴۰۱ (زمان پایان آیین نامه مذکور) بود که آمار بسیار خوبی محسوب می شود.  

وی تصریح کرد: به همت همکاران معاونت املاک و حقوقی (اداره واگذاری) راه و شهرسازی استان تهران تعداد ۶۰ فقره پرونده از این آمار ارائه شده منجر به واگذاری شده و سایر پرونده ها تکمیل شده و در مرحله برگزاری هیات نمایندگی، واریز وجوه مردمی و اعلام وصول است.  

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بیشترین مناطق شهر تهران که در این خصوص تشکیل پرونده داشتند شامل تهرانسر، شهرک آزادی، هوانیروز، چیتگر، سعادت آباد، فرحزاد، تهرانپارس و شهرک غرب بوده است. همچنین بیشترین پرونده های واصله از شهرستان¬ها نیز مربوط به شهرهای پردیس، دماوند، رودهن، پاکدشت و شمیرانات است.