شناسهٔ خبر: 129036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ویژه جابه‌جایی مسافر و راهداری نوروزی در استان قزوین اغاز شد

رزمایش  طرح نوروزی همزمان با برگزاری رزمایش طرح نوروزی دستگاه های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان، طرح ویژه جابه‌جایی مسافر و راهداری نوروزی استان قزوین آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در آیین رزمایش طرح نوروزی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان قزوین گفت:به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران نوروزی و ارتقای ایمنی سفرها ۲۵تیم امدادی و راهداری با چهارصد راهدار در ۲۶راهدارخانه استان خدمات راهداری را به مردم ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد:در راستای کاهش سوانح رانندگی و به دنبال ابلاغ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ۱۵نقطه پرتصادف در محورهای استان قزوین آشکارسازی و ایمن‌سازی شده‌اند.

حق‌لطفی از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافر برون‌شهری  استان برای جابه‌جایی مسافران خبر داد و گفت:۷۰۰دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه طی این ایام حمل و نقل مسافران را در داخل و یا به خارج از استان انجام خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای استان قزوین گفت: تیم های بازرسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به همراه دستگاه‌های عضو کمیته ویژه نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی  به طور مرتب از نحوه فعالیت این مجتمع‌ها بازدید خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:نوروز امسال برای دومین سال متوالی پویش سراسری همراهان سفر ایمن  با برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات با هدف فرهنگسازی و آموزش ارتقای ایمنی رانندگی و سفرها در ۲مجتمع خدماتی رفاهی واقع  در آزادراه قزوین_زنجان و قزوین‌_کرج و همچنین راهدارخانه کوهین اجرا خواهد شد.