شناسهٔ خبر: 129077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری از بهار سال آینده

نشست خبری نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری استان گفت: از ماه های ابتدایی سال آینده با تکمیل تعدادی از پروژه ها، تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز می شود و مابقی واحدها هم بر اساس پیشرفت و به تناوب تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در سومین نشست با خبرنگاران در سال جاری گفت: در قالب این طرح ۸۳ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند و ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر آورد اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون برای احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان تأمین زمین صورت گرفته و احداث ۱۵ هزار واحد وارد مرحله اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح در شهرهای شهرکرد، بروجن و فرخشهر به‌صورت انبوه‌سازی و در سایر شهرها در قالب گروه های دو یا سه نفره و با مدیریت خود متقاضیان در دست اجراست.

مقصودی با اشاره به کمبود زمین در شهرهای لردگان، فارسان، بلداجی، کیان و سودجان، اظهار داشت: تلاش شده در این شهرها از محل مستثنیات زمین تأمین و به شهرها الحاق شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در مجموع مقرر شده است؛ طی چهار سال ۵۳ هزار واحد مسکن در حوزه شهری، روستایی، خودمالکی و بافت فرسوده در استان احداث شود.

مقصودی افزود: در نهضت ملی مسکن با افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه شدیم و قیمت تمام‌شده افزایش دارد، بنابراین پیگیری‌ها برای افزایش وام، کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت پلکانی در دست اقدام است.

وی به ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: این بسته در چهار بُعد بلوک شهری، محورهای اصلی محله‌ای، عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع ابلاغ شده و امکان خوبی برای ساخت و ساز در این محلات فراهم آورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به دستورالعمل واگذاری زمین های ساخت و ساز شده در اراضی ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد در اراضی ملی ساخت و ساز کرده‌اند که در گذشته طبق قانون باید خلع ید و قلع و قمع صورت می‌گرفت، اما با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی افرادی که قبل از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۴ در این اراضی ساخت و ساز کرده اند؛ می‌توانند با ثبت نام، تشکیل پرونده و پرداخت هزینه بر اساس ارزش منطقه‌ای مالک زمین‌های خود شوند و سند رسمی دریافت کنند.