شناسهٔ خبر: 129086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مشهد برگزار شد؛

نشست شکوفه های امید آفرین در مسیر نجات با حضور خانواده های دو قلو و سه قلوهااستان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همایش شکوفه های امید آفرین در مسیر نجات با شرکت خانواده های دوقلو و سه قلوهای استان خراسان رضوی با حضور آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و خوش نسب مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان رضوی)، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در این مراسم گفت: ما یک جامعه جوان داشته باشیم و نیروی انسانی ما نیروی فعال جوان باشد یک جهت خاصی می‌خواهد در جامعه سازی ما، اما آنچه که در مسئله جمعیت برای امروز ما مطرح است مسئله داشتن یک جامعه قوی است.

وی افزود: ما در آینده یک جامعه جوان می‌خواهیم و باید نسبت به آینده جامعه خودمان مسئول باشیم اما امروز نیز بسیار مهم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این فرزندان علاوه بر آینده ساز بودن، امروز ما را نیز می‌سازند، چیزی که اصل است زندگی امروز ماست، ادامه داد: اما امروز در مسئله جمعیت، صرف نظر از داشتن یک جامعه جوان در اینده وجود جوانان در جامعه امروز مهمتر است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: جامعه قوی امروزه از واحدهای اجتماعی قوی تشکیل می‌شود و واحد اجتماعی هر جامعه خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: واقعیت بخشی به خانواده به وسیله فرزند اتفاق نیافتد، جامعه قوی جامعه ای است از واحد های اجتماعی قوی از خانواده پر فهم و نیرومند برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: مسئله جمعیت نسبت به آینده مطرح است اما این مسئله در زندگانی امروز ما هم در توسعه و نقش خانواده و هم در همیاری نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه قدرت هر خانواده به وجود فرزندان آن است تصریح کرد: وجود فرزند در کانون زندگی بزرگترین نعمت است، آن چیزی که روحیه زندگی را جدی می‌کند چه در حوزه آموزش و چه در حوزه محبت و وابستگی افراد خانواده به خاطر وجود فرزند و بچه در کانون زندگی است.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی که فرزند در خانواده نباشد، ساختار خانواده جدی نیست‌ افزود: تشکیل خانواده به عنوان یک جریان ملموس نیست، آن هنگامی که وجود خانواده مورد لمس قرار می‌گیرد زمانی است که فرزند متولد می‌شود.

وی افزود: اصولا رشد و تعالی فرزندان خانواده در کنار یکدیگر اتفاق می‌افتد، اگر در کانون زندگی نقطه رشد را هدف قرار دهیم فرزندان همراه با یک دیگر رشد میکنند یعنی فرزندان هم در رشد جسمی، روحی، فکری و عقلی هم دیگر موثر هستند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تعدد تعداد فرزندان در خانواده درست است که گرفتاری هایی را هم از نظر اقتصادی و خانوادگی ایجاد می‌کند اما اگر پدر و مادر در خانواده مدیریت و تربیت درستی داشته باشند این مشکلات در مدت زمان کوتاهی رفع می‌شود و یک رشد متعالی را در خانواده رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) با بیان مسئله تکثیر، تاکیدشان بر داشتن جمعیت زیاد در امت، یعنی داشتن امتی قوی تر در برابر سایرین است.

آیت الله علم الهدی افزود: در برنامه ریزی هایی که امروزه دولت ها در مسائل مختلف انجام میدهند و عمده سرمایه و برنامه ریزی شان براساس نیروی انسانی و نفوذ انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این دولت ها اگر می‌خواهند برنامه ای ۵ ساله بچینند آن را با محوریت نیروی انسانی و تعداد ان ها طرح ریزی میکنند.

وی تصریح کرد: جامعه جوان آینده مهم است اما جامعه جوان امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است که این موضوع را باید در زمینه فرزندپروری و رشد آنها نگاه کرد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: تربیت موثر فرزندان یک چرخه است از این چرخه و کارگاه، باید با تلاش پدر و مادر انسانی آداب دار به جامعه معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: وقتی بچه ای برادر یا خواهری دارد، این خواهر و برادر بیشتر در ساختن شاکله جسمی و عقلی بیشتر از یک جریان مراقبت سفت و سختی که بعضی از پدر و مادران دارند می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: گستردگی خانواده است که چرخه و شالوده آن را راه می‌اندازد، اگر دستورات اسلام را در تربیت فرزند و توسعه خانواده عملیاتی کنیم میتوانیم جامعه ای سالم و بدون هیچ مشکلی داشته باشیم.

سوارکار دبیر همایش نیز گفت: همایش"شکوفه های امید افرین در مسیر نجات" با هدف حمایت از خانواده های دارای فرزندان چندقلو با حضور خانواده هایی از سراسر استان در مشهد برگزار شد.

وی افزود: خانواده هایی که سه قلو و چهارقلوهایشان از آبان ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱ متولد شده اند با هدف تشویق و تبلیغ در امر فرزنداوری، حمایت از خانواده ها برگزار شد.

دبیر همایش ادامه داد: در این همایش علاوه بر تجلیل خانواده های چندقلو، مطالبه هایی هم از مسئولان درخواست شد، مطالبه خدماتی را که قرار است به این خانواده ها داده شود که هم در این همایش و پس از ان انجام و پیگیری می‌شود.

مولوی مسئول پیگیری مصوبات قانون جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم از مشوق های حمایتی وزارت راه و شهرسازی در حوزه فرزندآوری مواردی را مطرح و گزارش اجمالی از اقدامات این کمیته در سال  1401 را ارایه داد.

وی با حضور در میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی پاسخگویی سوالات متقاضیان مشمول این قانون بود.

بر پایه این خبر مجموعه ی تهیه شده در کمیته مسکن حمایت از خانواده اداره کل شامل بروشورهای راهنما و فرم های خوداظهاری در اختیار مراجعان قرار گرفت.