شناسهٔ خبر: 129098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

آماده باش یک هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری در طرح نوروزی آذربایجان شرقی

رزمایش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در مراسم آغاز رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروزی استان گفت: یک هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری آذربایجان شرقی در طرح نوروزی آماده باش هستند تا سفر خوبی برای هموطنان رقم‌بخورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  آذربایجان شرقی؛ علیزاده  مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای  استان افزود: تیم های راهداری استان با استفاده از ۶۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در راهداری ها و جاده های استان آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

وی تصریح کرد: این تیم ها تا پایان روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان مستقر خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین گفت: در راستای اجرای این طرح، لکه گیری و آسفالت جاده های مواصلاتی استان، خط کشی و نظافت و شستشوی علایم راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

علیزاده از ثبت ۳۳۲ میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان در ۱۱ ماه گذشته خبرداد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد بیشتر شده و پیش بینی می شود در ایام نوروز، ۳۰ درصد بیشتر شود.

معاون‌ امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای، ۱۸۷ هزار صندلی اتوبوس، در بخش ریلی ۱۱۰ هزار صندلی و در بخش هوایی ۱۱۰ هزار صندلی برای جابه جایی مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

ذاکری اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز حدود ۳۰ هزار تخت برای اسکان مسافران نوروزی که قصد اقامت در استان را دارند آماده شده که امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، خاطره خوش در ذهن مسافران از تبریز و استان به یادگار بماند.

وی با بیان اینکه استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: پیش بینی ما، افزایش تعداد مسافران نوروزی در تعطیلات امسال است و از همین امروز، دستگاه های استان در جاده ها، داخل شهر و مکان های اقامتی و خدماتی آماده ارایه خدمات هستند.