شناسهٔ خبر: 129099 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

بهره برداری از بندر چند منظوره خمیر/ راه اندازی سامانه مدیریت تسهیلات بانکی از محل منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت بهره برداری از بندر چند منظوره خمیر و سامانه مدیریت تسهیلات بانکی از محل منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره‌برداری رسید 

در راستای وعده وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره‌برداری از طرح‌های ویژه در حوزه بندری هرمزگان، بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره‌برداری رسید.

کریدور سواحل جنوب کشور با نگاه اولویتی تکمیل‌می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: استان هرمزگان جزء راهبردی‌ترین استان ها در حوزه زنجیره حمل و نقل ترکیبی کشور است و از آنجا که میزبان مسافران نوروزی است ایمن سازی راه‌های این استان اهمیت دو چندان دارد و ان شاءالله سال آینده خبرهای خوبی در پروژه‌های اقتصاد دریامحور به گوش می‌رسد.

آغاز بهره‌برداری از دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی در بندر شهید رجایی

با حضور وزیر راه و شهرسازی و با همراهی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، بهره‌برداری از دو دستگاه مکنده پنوماتیک غلات با ظرفیت ۳۰۰ تن بر ساعت، در بندر شهید رجایی آغاز شد.

طرح تسهیل خدمات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد 

فعالیت کمیته خدمات حمل‌ونقل دریایی و طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ با دستور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی در بندرعباس آغاز شد.

برج کنترل دریایی بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید 

برج کنترل دریایی بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۸۷۷ میلیارد ریال روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

شکوفایی اقتصاد دریا با برنامه‌های جدی دولت در سال ۱۴۰۲ 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی تاکید: با دستور رئیس جمهور، مبنی بر تشکیل کارگروه اقتصاد دریا در دولت، در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های جدی با موضوع اقتصاد دریاپایه و توسعه سواحل کشور در دست تدارک داریم.

آماده باش کامل بندر چابهار برای سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ 

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل این اداره کل در نظارت بر ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

سامانه مدیریت تسهیلات بانکی از محل منابع وجوه اداره شده سازمان بنادر راه‌اندازی شد 

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی سامانه مدیریت تسهیلات بانکی از محل منابع وجوه اداره شده این سازمان خبر داد و تاکید کرد: این سامانه در راستای ایجاد بستر شفاف و سالم اداری، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شده است.

۳ طرح گردشگری دریایی بنادر هرمزگان به مرحله جذب سرمایه‌گذاری رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراخوان جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساخت و بهره‌برداری سه طرح بزرگ گردشگری دریایی این استان خبر داد.

بنادر استان بوشهر مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی شدند 

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر این استان مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز شدند.