شناسهٔ خبر: 129105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آماده باش شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان قم در ایام تعطیلات نوروزی / گزارش تخلفات به شماره تلفن ۱۶۵۶

یگان حفاظت قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش کامل است و از اراضی ملی استان حفاظت و صیانت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و مساعد بودن شرایط برای افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف این اراضی، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در آماده باش و هوشیاری کامل خواهد بود.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز در اولویت قرار دارد و بر اطلاع رسانی دقیق حدود و ثغور این اراضی تاکید می شود.

صادقی در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی و احکام اجرایی در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: اجرای احکام مربوط به رفع تصرفات در سال جاری در مجموع ۶۹ هکتار بوده که نسبت به سال گذشته  ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ارزشمند بودن این اراضی در خصوص جزییات آن توضیح داد: رقم و ارزش این اراضی بالغ بر ۹۳ هزار میلیارد ریال برآورد می شود که عینا به بیت المال مسترد شده و این امر حاکی از عزم جدی اداره کل در اجرای احکام و رفع تصرفات است.

وی ضمن هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در ایام تعطیلات نوروز روزانه با  نیروهای یگان در تمام پهنه شهرهای استان اقدام به گشت زنی خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلفات با متجاوزین برخورد  قاطع قانونی خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که اراضی ملی جزو دارایی های بیت المال و مردم محسوب می شود تصریح کرد: هم استانی های قمی در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی دولتی و ملی و ساخت و ساز های غیرقانونی در آن مراتب را با تلفن گویای ۱۶۵۶ گزارش دهند.