شناسهٔ خبر: 129108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

صدور بیش از ۱۴ هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی استان بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۳۶۲ کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی جاده ای سنگین و نیمه سنگین بخش حمل ونقل کالا و مسافر استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۳۶۲ کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی جاده ای سنگین و نیمه سنگین بخش حمل ونقل کالا و مسافر استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

اخترشناس افزود: ۵ هزار و ۶۸۴ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین نیز به دلیل داشتن نواقص، رد شدند که حدود ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که در این مراکز مواردی از جمله وضعیت ظاهری، بررسی کمک فنرها، تست ترمز، انحراف محور (سیستم های هیدرولیکی، چرخ ها، تعادل)، زیربندی، آزمون آلایندگی (تست دود)، سلامت چراغ ها، تست صدا و... بررسی می شود، خاطرنشان کرد: دو مرکز معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین در شهرستان های بوشهر و دشتسستان فعالیت دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: اعتبار برچسب صادر شده معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین برای خودروهای بالای ۱۰ سال سه ماه و خودروهای با عمر زیر ۱۰ سال ۶ ماه است.

اخترشناس یادآور شد: معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا دارد و رانندگان ناوگان عمومی مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند که در این راستا هر فصل کمیته مشترکی متشکل از اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و دفتر فنی استانداری به شکل دوره ای و مستمر از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین بازدید می کنند.