شناسهٔ خبر: 129113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی ۸.۵ میلیون تن کالا از استان بوشهر به اقصی نقاط کشور

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  بوشهر معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سالجاری ۸ میلیون و ۵۰۰ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان بوشهر به اقصی نقاط کشور و پایانه های مرزی جابجا شده که نشان از ظرفیت شرکت‌ها، تعامل مطلوب صاحبان کالا و استفاده مطلوب از ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) مهدی شهابی معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سالجاری ۸ میلیون و ۵۰۰ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان بوشهر به اقصی نقاط کشور و پایانه های مرزی جابجا شده که نشان از ظرفیت شرکت‌ها، تعامل مطلوب صاحبان کالا و استفاده مطلوب از ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

شهابی اظهار کرد: تعداد بارنامه‌های صادره توسط شرکت‌های حمل و نقل کالای فعال در استان ۵۴۷ هزار مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد قریب دو درصدی همراه بوده است.

وی به سهم شهرستان‌های استان در جابه‌جایی کالا اشاره کرد و گفت: سهم ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان عسلویه ۳۵ درصد، بوشهر ۲۴ درصد و دشتستان ۱۵ درصد بوده و مابقی مربوط به سایر نقاط استان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقصد اصلی بارهای استان به ترتیب استان‌های تهران، فارس، خوزستان و اصفهان است، گفت: با توجه به ظرفیت صنایع در جنوب استان بوشهر، عمده محصولات جابه‌جا شده از بوشهر شامل مواد شیمیایی است و محصولات کشاورری، مواد سوختی و سیمان در رتبه های بعدی قرار دارند.