شناسهٔ خبر: 129116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت بیش از ۱۶ میلیون تردد سرعت غیرمجاز درمحورهای مواصلاتی استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ثبت بیش از ۱۶ میلیون و ۴۵۶ هزار تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ثبت بیش از ۱۶ میلیون و ۴۵۶ هزار تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان طی سالجاری خبر داد.

اخترشناس با بیان اینکه این میزان بیش از ۱۲ درصد از کل تردد استان را شامل است گفت: میانگین سرعت متوسط استان ۸۳  کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان جهت حفظ جان خود و سایر کاربران جاده ای سبقت وسرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی درخصوص اینکه در ۱۱ ماهه گذشته در کدام محورهای جاده ای استان بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده، اظهار داشت: طی این مدت ۱ میلیون و ۴۱۹ هزار تردد در خروجی شهر بوشهر، بیش از ۹۲۴ هزار تردد در محور دیلم-هندیجان  و ۷۷۴ هزار تردد سرعت غیرمجاز در ورودی شهر بوشهر ثبت شده است.

اخترشناس همچنین از ثبت ۲۸۱ هزار سبقت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی استان بوشهر از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و یادآور شد: محور کنارتخته- دالکی با ۸۳ هزار و بوشهر- گناوه با ۲۸ هزار مورد بیشترین تخلف در زمینه سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۲۵ میلیون تردد تخلف فاصله طولی غیرمجاز در راههای استان بوشهر ثبت شده خاطرنشان شد:محور ورودی بوشهر با حدود ۳ میلیون تخلف و محور بوشهر- چغادک با ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار تخلف و جزو محورهای پرتخلف از نظر فاصله طولی غیرمجاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از فعالیت  ۶۰ دستگاه تردد شمار برخط، ۶۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۱۹ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان خبرداد و از مردم خواست قبل ازسفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی وترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تماس بگیرند.