شناسهٔ خبر: 129118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور دستگاه های خدمات رسان استان؛

رزمایش طرح ترافیکی نوروزی ۱۴۰۲ در بوشهر برگزار شد/ آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای سفرهای نوروزی

رزمایش طرح ترافیکی نوروزی ۱۴۰۲ در بوشهر فرمانده نیروی انتظامی بوشهر در این مراسم اظهارکرد: پیش بینی می شود حجم سفرهای نوروزی امسال نسبت به نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۵درصد افزایش یابد بنابراین تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به مسافران و کاهش متوفیان و تصادفات ناشی از حوادث رانندگی با همکاری دستگاه های خدمات رسان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) رزمایش رزمایش طرح ترافیکی نوروزی ۱۴۰۲ طی مراسمی با حضور دستگاه های خدمات رسان در بوشهر برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی بوشهر در این مراسم اظهارکرد: پیش بینی می شود حجم سفرهای نوروزی امسال نسبت به نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۵درصد افزایش یابد بنابراین تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به مسافران و کاهش متوفیان و تصادفات ناشی از حوادث رانندگی با همکاری دستگاه های خدمات رسان انجام شده است.

سردار حیدر سوسنی با ابراز امیدواری برای کاهش تلفات جاده ای اظهارکرد: ۶۰ نقطه حادثه خیز در محورهای بوشهر شناسایی شده است و نیروهای پلیس به شکل شبانه روزی در این نقاط مستقر می شوند تا در ایام اجرای طرح نوروزی به مسافران خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۷ اسفند ماه امسال آغاز می شود؛ خاطر نشان کرد: همه دستگاه های خدمات رسان و پلیس بوشهر با تمام توان و امکانات در کنار بقیه دستگا ه ها درمحورهای مواصلاتی و فرعی به جهت تامین امنیت مسافران و حفظ و آرامش شهروندان حضورخواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر هم با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: ایمن سازی محورهای استان از ابتدای ماه جاری آغاز و خط کشی و لکه گیری محورها، نصب و تعمیر تابلو علائم، اصلاح گاردریل ها و ... انجام شده است.

عبدالکریم اخترشناس با بیان این که اقدامات لازم برای مدیریت در شرایط بحرانی نزولات آسمانی صورت گرفته، افزود: ۲۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و ۱۶ راهدارخانه در محورهای  اصلی استان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است و امیدواریم با امیدورایم با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، تصادفات و متوفیان ناشی از حوادث رانندگی کاهش یابد.

وی به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ترافیک در ایام نوروز از رانندگان تقاضا می شود با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند.