شناسهٔ خبر: 129128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در استان کرمان

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در استان كرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز 1402 در 3 نقطه از مسیر سفرهای نوروزی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده افزود: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در 3 نقطه از مسیر سفرهای نوروزی در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.

عراقی زاده با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان به برنامه های فرهنگی این طرح ابراز داشت: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر برای استراحت برای رفع خستگی و خواب آلودگی، ارج نهادن به ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطرنشان کرد: ایستگاه اول پویش همراهان سفر ایمن در محل گلزار شهدای کرمان در جوار مرقد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که تجمع بیشتری از مسافران را دارد، اجرا شده و دو ایستگاه دیگر در مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی امام رضا(ع)، واقع در جاده کرمان – راور و دیگری در مجتمع دوقلوها کیلومتر 6 محور شهرستان انار به شهربابک با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهداء جوایز و.... برگزار می شود.

عراقی زاده با اشاره به این که در مجموع 45 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده است، یادآور شد: کاربران جاده‌ای، می توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.