شناسهٔ خبر: 129147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به پیش بینی سفر های نوروزی :

زباله ها مهمان ناخوانده حریم راه های مازندران نباشند

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای طرح ضربتی پاکسازی حریم راه های این استان توسط راهداران این اداره کل خبر داد واظهار داشت : با توجه به پیش بینی سفر های نوروزی زباله ها مهمان ناخوانده حریم راه های مازندران نباشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمدنژاد خاطر نشان ساخت: حفظ و پاکسازی حریم راه جزء وظایف همگانی بوده و می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند.

وی در ادامه افزود: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

محمدنژاد در ادامه فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : اکیپ مذکور شامل (سرپرست اکیپ ، پنج نیرو راهدار ، یک دستگاه گریدر ، یک دستگاه بلدوزر ، دو دستگاه کامیون ، یک دستگاه لودر ، یک دستگاه بیل مکانیکی و بکهو ) است.

وی عنوان کرد: راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راهها مبنی بر ریختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهر ها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است ، به انجام وظایف قانونی و سازمانی خود می پردازند.