شناسهٔ خبر: 129153 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز/خطر غرق شدن شناگران

دریای طوفانی موج سازمان هواشناسی کشور با صدورهشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی با حداکثر سرعت ۳۲ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر ۲.۵ متر از اوایل وقت جمعه تا اواخر وقت شنبه موجب افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس (بویژه مرکز و شرق ) ۲.۵ متر و تنگه هرمز ۲ متر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، در بوشهر و هرمزگان اعلام شده که موجب غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خواهد شد.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه کرده است.