شناسهٔ خبر: 129157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان کردستان

کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان خبر داد و افزود: ترغیب مسافران نوروزی به توقف در مسیر و رفع خستگی ناشی از رانندگی و کاهش سوانح جاده ای از اهداف اصلی این پویش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی در حاشیه بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن گفت: در راستای اهداف سازمان در خصوص ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با شروع طرح نوروزی در قالب طرح پویش همراهان سفر ایمن ، برنامه‌ های متنوع فرهنگی و هنری در دو ایستگاه راهدارخانه صلوات آباد سنندج و مجتمع خدماتی رفاهی آسایش اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با بیان اینکه رانندگی طولانی مدت ، یکی از عوامل اصلی در تصادفات محسوب می شود افزود: رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت در محورهای اصلی، بکارگیری هنر در خدمت ایمنی، ایجاد جاذبه های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر و آشنایی مسافران نوروزی با فرهنگ و هنر استان از اهداف اصلی این پویش است.

حسنی با اشاره به اینکه امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با مشارکت ستاد اقامه نماز استان ، این طرح با مراسمات دینی و مذهبی همراه است. افزود: در قالب رشته های مختلف هنری مباحث نماز و روزه در سفر و آموزش نکات رانندگی به کاربران جاده‌ای بویژه به کودکان ارائه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان، توسعه فرهنگ استفاده از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را از دیگر تاثیرات این پویش دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات متمرکز و مناسب در مجتمع های خدماتی رفاهی برای رانندگان و مسافران به ارمغان آورده و از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها، اتلاف وقت کاربران جاده‌ای و افزایش تصادفات برون شهری جلوگیری می‌کند.

حسنی بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و گفت: مسافرین، می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه اینترنتی ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات به عمل آمده ، با عنایت به پیش‌بینی افزایش میزان ترددهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با همراهی و مشارکت رانندگان و کاربران جاده‌ای، شاهد کاهش میزان سوانح جاده‌ای در ایام نوروز باشیم.