شناسهٔ خبر: 129233 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دما در نواحی شمالی کشور همزمان با آغاز سال نو

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در پنج روز آینده بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود اعلام کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در نواحی شمالی کشور روند کاهشی محسوسی را خواهد داشت.

امین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب و هوای امروز جمعه ۲۶ اسفند پرداخت و اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب ، شمال غرب، سواحل دریای خزر،  شرق ، شمال شرق و جنوب شرق کشور و دامنه های جنوبی البرز  شاهد بارش باران خواهیم بود.  

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی فردا در خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی خراسان جنوبی شمال خراسان شمالی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب ،دامنه های زاگرس شمالی، شرق استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران پیش بینی می شود افزود: برای روز دوشنبه گستره بارش ها  در شمال غرب، مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و  استان های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان خواهد بود. همچنین بارش های پراکنده در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

نقیشنه در ادامه توضیح داد : روز سه شنبه بارش پراکنده در مرکز و جنوب شرق وجود دارد و در سایر نقاط کشور بارش ها به صورت قابل ملاحظه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در پنج روز آینده بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود اعلام کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در نواحی شمالی کشور روند کاهشی محسوسی را خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود

نقیشنه در تشریح وضعیت جوی پایتخت خاطر نشان کرد: آسمان تهران نیمخه ابری همراه با وزش باد خواهد بود . بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۶ و فردا ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود و کمینه دما نیزبه ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید