شناسهٔ خبر: 129276 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

آغاز بارش‌های بهاری از امروز تا پایان هفته/مسافران نیمه شمالی کشور تجهیزات زمستانی داشته باشند

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی بیشتر مناطق کشور در هفته جاری را بارانی اعلام کرد و گفت: روند دمایی هوای تهران در روزهای آتی کاهشی خواهد بود.

فزیبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب و هوای امروز شنبه ۲۷ اسفند و روزهای آتی پرداخت و گفت: برای امروز در استان گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود، افزود: در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین بارندگی خواهیم داشت که بارش‌ها در نقاط مستعد به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی افزود: این وضعیت روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد.

گودرزی برای روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: روز سه‌شنبه، به جز استان سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در روز چهارشنبه برای کشور بجز جنوب استان فارس و بوشهر خبر داد.

گودرزی آب‌های جنوب کشور را برای امروز مواج اعلام کرد و گفت: از دوشنبه تا روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و مسافران نیمه شمالی کشور باید لباس گرم و تجهیزات زمستانی داشته باشند، در سایر مناطق کشور هم لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید وجود خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تهران از روز دوشنبه بعد از ظهر و طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های بهاری خواهد داشت، گفت: روند دمایی پایتخت در روزهای آتی کاهشی است.