شناسهٔ خبر: 129354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

فاصله ۱۳۶ کیلومتری لامرد به خنج به ۸۲ کیلومتر کاهش می‌یابد

عکس آیین شروع مجدد قطعه دوم محور لامرد-خنج با اعتباری بالغ بر ۴۳۵۰ هزار میلیارد ریال با حضور مشاور وزیر راه و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، آیین شروع مجدد قطعه دوم محور لامرد-خنج با اعتباری بالغ بر ۴۳۵۰ هزار میلیارد ریال با حضور احمدی مشاور وزیر راه و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، موسوی نماینده مردم شریف شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان، کرامت فر فرماندار شهرستان لامرد و حجت الاسلام آزاد امام جمعه این شهرستان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در این مراسم با بیان اینکه محور لامرد - خنج در آینده یکی از شریان‌های حیاتی و ملی کشور خواهد شد، تصریح کرد: این محور یکی از محورهای بسیار مهم کشور است، ضمن اینکه با وجود صنایع بزرگی در منطقه همچون صنایع انرژی‌بر، پالایشگاه پارسیان و منطقه عسلویه قطعا ترافیک این محور چندین برابر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ای که مردم سالیان زیادی انتظار آن را می‌کشیدند و چندین سال بلاتکلیف رها شده بود را تکمیل کنیم.

شبانی افزود: طول محور قدیمی حدود ۱۳۶ کیلومتر با گردنه‌های صعب‌العبور (گردنه محمله) بود که ما هر روز درگیر واژگونی ماشین‌های سنگین و مشکلات تردد هستیم ...

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: ٩/۴ کیلومتر از ابتدای محور در حال اجرایی شدن باند دوم است که باند دوم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ایمیدرو (۵۰ درصد ایمیدرو و ۵۰ درصد وزارت راه) اجرایی می‌شود که تاکنون حدود ۳۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار داشت: تقریبا ابتدای دهه ۹۰ این پروژه شروع شده و تا این لحظه ۲۰ کیلومتر اجرایی شده و هنور کمی نواقص از جمله روشنایی وتهویه تونل دارد که خوشبختانه با موافقت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پیگیری‌ها و جلساتی که داشتیم مصوب شد که مجوز بهسازی و روشنایی تونل و حدود ۳۰۰ میلیارد اعتبار برای آن داده ‌شود.

شبانی تصریح کرد: اقدام بعدی ما ۲۴ کیلومتر قطعه سوم پروژه خواهد بود که پیگیری میکنیم تا انشاءالله در سال اتی به پیمان برود و عملیات اجرایی ان هم شروع شودو با توجه به شرایط مالی این پروژه جز محدود پروژه هایی هست که قبل شروع پروژه حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار ان تضمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از همراهی نماینده محترم مردم شهرستان های لامرد و مهر درمجلس شورای اسلامی، وزارت متبوع، سازمان برنامه و بودجه و استانداری فارس و نیز کنسرسیوم بانکهای سرمایه گذار تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در ادامه آیین بهره برداری از عملیات بهسازی و احداث باند دوم محور احشام-چاهورز به طول سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر ٢٠٠ میلیارد ریال با حضور مسئولان صورت گرفت.