شناسهٔ خبر: 129390 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر مطرح کرد؛

افزایش ۴۳ درصدی ورود مسافران به استان بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: میزان ورود خودروهای سواری به استان طی روزهای منتهی به پایان هفته گذشته نسبت به همین زمان در سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته که حکایت از افزایش مسافرت ها به استان است.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نصب ۶۰ سامانه‌ ترددشمار در محورهای برون شهری استان بوشهر  اظهار کرد : در روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه سالجاری ورود ۱۲۸ هزار و ۳۳۴ خودرو به استان ثبت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۲۷ هزار و ۸۱۸ خودرو در حین خروج از استان ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

اخترشناس با اشاره به اینکه بیشترین تردد خودروها طی آخر هفته گذشته مربوط به به محور بوشهر- چغادک و بالعکس با فراوانی ۳۱.۲ درصدی بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین محورهای بوشهر- گناوه و بالعکس (۲۹ درصد) و بوشهر- دیر و بالعکس (۲۳)  در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر در پاسخ به این سوال که بیشترین سهم تردد خودروها مربوط به پلاک چه استان هایی بوده، گفت: بررسی های سامانه پلاک خوان نشان می دهد که پس از خودروهای بوشهر با سهم ۶۰ درصدی، خودروهایی با پلاک استان فارس (۱۴ درصد)، تهران (۴.۸ درصد) و خوزستان (۴.۲) و اصفهان (۳.۱۱) بیشترین تردد را به ثبت رسانده اند.

به گفته اخترشناس، طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه ساعت های اوج تردد در محورهای استان بوشهر۱۸  تا ۱۹ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی ۲۴ الی ۲۶ اسفند تعداد ۲هزار ۵۴۷ سفر معادل ۳۳هزار ۶۲۵ مسافر در استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ با بهره مندی از تمامی امکانات ارتباطی اعم از تلفن، نمابر، پیامک و اینترنت می‌تواند به عموم افراد جامعه از لحاظ اطلاعات مورد نیاز در زمینه راه های خدمات دهد، اظهار داشت: طی سه روز اخیر ۱۸۰ تماس با مرکز مدیریت راههای استان ثبت شده است.

اخترشناس با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن با هدف ترغیب رانندگان به استراحت در بین سفر و کاهش سوانح رانندگی اظهار داشت: طی دوره زمانی ۲۴ تا ۲۶ اسفند مجموع تصادفات استان نسبت به دوره مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش داشته است.