شناسهٔ خبر: 129398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

پویش همراهان سفر ایمن در محورهای مواصلاتی ایلام آغاز شد

پویش همراهان سفر ایمن مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن به منظور فرهنگ سازی،ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده ای در نوروز 1402 در 2 ایستگاه در محورهای مواصلاتی استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور عصر شنبه در آیین نشست هماهنگی طرح «پویش سفر ایمن» بیان کرد: این پویش که با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما»  آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: پویش همراهان سفر ایمن با همکاری ستاد اقامه نماز در استان ایلام در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی طی ایام نوروز اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به فعالیت ۱۳ مجتمع خدمات رفاهی در استان، بیان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

چشمه خاور ادامه داد: ۲ ایستگاه خدماتی در سه راهی «کارزان» مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ثامن الحجج و پایانه شهید سلیمانی مهران برای پذیرایی و استراحت مسافران جانمایی شده تا مسافران با فراغ بال بهتری به مسیرهای خود عزیمت کنند.

چشمه خاور گفت: همچنین ۲۸ دستگاه گشت راهداری تا پایان تعطیلات نوروزی برای خدمات رسانی به مسافران به‌ویژه در خصوص حوادث ناشی از بارندگی و سیل در جاده‌های دسترسی استان حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی، مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است و از خانواده‌ها و مسافران نوروزی درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطرآفرین در جاده‌ها جلوگیری کنند.