شناسهٔ خبر: 129399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

جذب بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های روستایی خوزستان

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات برای پروژه های راه روستایی در استان گفت: اخیرا یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه ساخت راه های روستایی خوزستان جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه پیش نیاز توسعه اقتصاد ملی ، صنعت حمل و نقل است اظهارکرد: ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل از لحاظ تعمیر و نگهداری راه ها به عنوان شریان‌های توسعه اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه اگر راه‌های کشور دچار کمبود باشد تردد در جاده ها دچار اختلال خواهد شد گفت : تردد در راه های استان خوزستان به دلیل داشتن سفر کاروان‌های راهیان نور، سفرهای تابستانه، اربعین حسینی، طرح زمستانه و سفرهای نوروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار از محل اعتبار ملی گفت و افزود: عمده این اعتبارات در حوزه راهداری و نگهداری راه ها هزینه شده است که می‌توان به بیش از ۴۴۰ کیلومتر انواع نگهداری راه در استان اشاره کرد.

جولانژاد خاطر نشان‌کرد: برای تسهیل سطح دسترسی کاربران جاده ای ۸۲ کیلومتر لایه حفاظتی راه اجرا شده است.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه راه های خوزستان افزود: عدم تامین منابع مالی و سرقت علایم و تجهیزات ترافیکی با توجه به افزایش هزینه ها از جمله چالش‌های پیش‌رو این اداره کل برای حفظ و نگهداری راه‌ها است.

نصب ۱۷ هزار عدد تابلو علائم کامپوزیتی غیرقابل بازیافت در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به نصب ۱۷ هزار عدد تابلو علائم کامپوزیتی غیرقابل بازیافت در محورهای استان ادامه‌داد : با توجه به سرقت علائم در سطح محورهای استان و همچنین با هدف ارتقاء ایمنی تردد، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نصب علائم از جنس کامپوزیت غیرقابل بازیافت را در دستور کار خود قرار داد.

جولانژاد با بیان اینکه ۵۲ مجتمع خدمات رفاهی فعال در این استان وجود دارد گفت: ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان در حال ساخت و ۳۱ مجتمع نیز درحال اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی مربوطه هستند.

وی افزود: این تعدا مجتمع خدمات رفاهی در خوزستان نسبت به سایر استان ها کمتر است که اگر تعداد ۴۱ مجتمع ساخته و به بهره برداری برسد وضعیت راه‌ها از این لحاظ بهبود خواهد یافت.

۱۰۳ دوربین ثبت تخلف فعال در راه های خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه استان با داشتن ۵۴ دوربین کنترل نظارت در کشور رتبه اول را دارد گفت: هم‌اکنون ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف فعال در راه های خوزستان وجود دارد که علاوه بر این تعداد ۳۴ دوربین ثبت تخلف نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

جولانژاد ادامه داد: با افزایش دوربین‌های نظارتی در استان ۹۰ درصد راه‌های شریانی خوزستان زیرپوشش دوربین‌های ثبت تخلف قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نقطه حادثه خیز راه های خوزستان تا تیرماه سال آینده برطرف می‌شود افزود: رفع ۱۲۰ نقطه حادثه خیز خوزستان در سال ۱۳۹۴ مصوب شد که از این تعداد در گام اول این تعداد آشکار سازی و ۳۲ نقطه رفع شده است.

جابجایی چهار میلیون و ۸۱۰ هزار مسافر از مبدا خوزستان

جولانژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ چهار میلیون و ۸۱۰ هزار مسافر از استان به اقصی نقاط کشور سفر کردند گفت: این تعداد مسافر در قالب ۷۰۰ هزار سفر ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه‌داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۶ میلیون و ۵۸۱ هزارو ۲۶۵ تردد در راه های خوزستان ثبت شده که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۷۵ کیلومتر از راه های استان امسال خط‌کشی شده است گفت : خط‌کشی راه‌های استان نسبت به سال قبل ۲۷۴ درصد رشد یافته است.

جولانژاد از اجرای طرح های راهداری در سال ۱۴۰۱ گفت و افزود: اجرای پروژه های نصب ۱۰ کیلومتر حفاظ میانی ۷۸ درصد، احداث ۲۵.۶ کیلومتر روشنایی ۱۱۱ درصد، نصب ۱۳۱ هزار تابلو و تجهیزات ترافیکی ۹۰ درصد، احداث ۱۷ کیلومتر راه روستایی ۷۸ درصد و رفع ۲۲ نقطه پرحادثه ۱۴۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

جولانژاد از اعزام ۲۹ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری استان خوزستان برای برف روبی به کوهرنگ در بهمن ماه امسال اشاره کرد و افزود : در طرح راهداری نوروزی ۱۴۰۲ تعداد ۴۵ گشت راهداری با ۴۲۰ نیروی راهدار در طرح نوروزی فعال هستند.

وی در پایان از اجرای طرح پویش سفر در سطح ۳ مجتمع خدمات رفاهی استان با الویت محورهای در ترافیک خبر داد و افزود : ایجاد انگیزه برای توقف خودرو های عبوری واستراخت رانندگان از اهداف این طرح است که منجر به کاهش تصادفات جاده ای می‌شود .