شناسهٔ خبر: 129412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

اجرای ۳۲ هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی به عنوان اصلی‌ترین ماموریت کاری تعیین شده و در این مدت ۱۲۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه به ارزش ۳۲ هزار میلیارد ریال در جاده‌های استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرد: این پروژه‌های راهسازی در بیش از ٣۶ کارگاه راهسازی از شمال تا جنوب استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای توسعه ایمنی راه‌های ارتباطی استان، عملیات ساخت و توسعه ۸۸ کیلومتر راه در آذربایجان‌غربی آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای اجرای این میزان مسیر نیز ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

حمزه‌لو بیان کرد: همچنین طی امسال مطالعات امکان سنجی احداث ۳۱۶ کیلومتر راه و مطالعات فاز ۱ و ۲ تعریض و بهسازی ۲۱۶ کیلومتر راه در آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد:  ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل رفت و آمد از مهمترین مزیت‌های توسعه محورهای مواصلاتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی اظهار داشت: اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده است.

حمزه لو بیان کرد: این میزان اراضی تامین شده بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است.

وی گفت: سهمیه استان ساخت ۱۷۸هزار و ۹۶۲ واحد طی چهار سال بوده و برای اجرای این طرح ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار زمین تایید شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۷۲۳ نفر از آذربایجان غربی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۳۳ هزار و ۶۱۸ نفر تایید نهایی شدند.

وی بیان کرد: از متقاضیان تایید شده ۹ هزار و ۶۱۷ نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند.