شناسهٔ خبر: 129442 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سردترین وگرم‌ترین شهرهای کشور اعلام شد

سرما و گرما نمدان واقع در استان فارس با کمینه دمای منفی ۷.۴ درجه سردترین و زابل در استان سیستان و بلوچستان با بیشینه دمای ۳۴.۲ درجه گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور در ۲۴ ساعت گذشته شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور، شهرستان زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان با ثبت بیشینه دمای ۳۴.۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه کشور شد. استان سیستان و بلوچستان برای دومین بار پیاپی بالاترین دمای کشور را ثبت کرد.

بندر دیر در استان بوشهر، بندان در خراسان جنوبی و بستک در هرمزگان با ثبت بیشینه دمای ۳۳ درجه از دیگر مناطق گرم کشور در شبانه‌روز گذشته بودند.

پس از استان فارس، مرکز استان چهارحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۷.۲ درجه سردترین ایستگاه هواشناسی کشور شد. شهرکرد پیش از این نیز دمای منفی ۶ درجه را به ثبت رساند. این هفته با روند کاهشی دما در سراسر کشور مواجه خواهیم بود.

پس از شهرکرد، بویین میاندشت اصفهان با کمینه دمای منفی ۴.۲ درجه و قاملو کردستان با کمینه دمای منفی ۳ درجه از دیگر نقاط سرد کشور بودند.

کمینه دمای هوا در استان تهران نیز به منفی ۰.۵ درجه در فیروزکوه رسید و این استان در گرم‌ترین ساعات خود دمای ۲۲.۴ درجه در فرودگاه امام خمینی(ره) را تجربه کرد.

سازمان هواشناسی شرایط جوی برای روزهای آتی تا پایان هفته را بارانی و همراه با برف در مناطق سردسیر و وزش باد شدید پیش‌بینی کرده است. شدت بارش‌ها در برخی مناطق به میزانی است که مخاطراتی همچون طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها و لغرندگی جاده‌ها را به همراه دارد. به همین منظور سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهای متعدد از هموطنان خواسته است که از شنا، اتراق در کنار رودخانه‌ها، پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال اجتناب کرده و احتیاط لازم در سفرها را رعایت کنند.