شناسهٔ خبر: 129517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی:

طرح پویش همراهان سفر ایمن در خراسان شمالی آغاز شد

پویش طرح پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» در راهدارخانه امین ا... و با حضور جمعی از مسئولانی استانی و شهرستانی در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این آیین گفت: دو نقطه از 100 نقطه ای که در کشور برای اجرای طرح پویش همراهان ایمن در نظر گرفته شده در خراسان شمالی است که در این ایستگاه ها شرایط مناسبی برای مسافران و زائران فراهم است تا رفع خستگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم اظهارکرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو و مقارن شدن با ماه مبارک رمضان، طرح پویش همراهان سفر ایمن به منظور کمک به سفر ایمن و ترویج فرهنگ نماز در  100 ایستگاه در محورهای مواصلاتی کشور ایجاد شده است.

محمد مشتری با اشاره به اجرای این طرح در راهدارخانه امین ا... (محور جنگل گلستان_ بجنورد) و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ثامن الائمه در محور بجنورد به مشهد ادامه داد: هدف از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن، نگهداشت کاربران جاده ای است که مسیر طولانی را در حرکت بودند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در این ایستگاه ها برنامه های شاد فرهنگی و ترویج فرهنگ نماز، نماز جماعت و افطاری مختصر در ماه مبارک رمضان اجرا می شود و امیدواریم مسافران و زائران با استفاده از این خدمات سفر ایمنی داشته باشند.

احمدی فرد رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز یکی از دغدغه های ایام سفر را خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست و گفت: امسال با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی، پویش همراهان سفر ایمن با همکاری ستاد اقامه نماز و وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود و در مسافت های تعریف شده ایستگاه هایی برای استراحت و اقامه نماز اول وقت راه اندازی شده است و مسافران و زائرانی که عبور می کنند می توانند در این ایستگاه ها توقف داشته باشند و از برنامه های شاد و مفرح، اقامه نماز و افطاری بهره مند شوند.

وحیدی نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای استان نیز تصریح کرد: برگزاری مراسمی که در طول سفر منجر به سفر ایمن باشد هدف بسیار بزرگی است و امیدواریم با اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، اورژانس جاده ای و هلال احمر با کاهش تصادفات و جان باختگان ناشی از حوادث جاده ای مواجه شویم.

پاکمهر نماینده 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی هم اظهارکرد: ایمنی، مهمترین مقدمه سفر است که رانندگان و دستگاه های خدمات دهنده باید در طول سفر آن را فراهم کنند.