شناسهٔ خبر: 129556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد:

لکه‌گیری ۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان یزد در جهت افزایش ایمنی سفرهای نوروزی

گلرسان رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از ترمیم و لکه‌گیری ۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان در جهت افزایش ایمنی سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، گلرسان رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز پیک اول سفرهای نوروزی اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه در استان یزد ۵ هزار کیلومتر راه آسفالت وجود دارد در برنامه طرح نوروزی تلاش شد تا لکه‌گیری و ترمیم مسیرهای آسفالت استان به‌صورت کامل انجام شود.

وی افزود: مرمت رویه به‌صورت موضعی توسط پیمانکاران و حتی به‌صورت امانی نیز در طول ۵ هزار کیلومتر انجام شده است.

 گلرسان ادامه داد: از 5 هزار کیلومتر راه های آسفالتی، 3 هزار کیلومتر آن مربوط به راه های روستایی است که در طرح نوروزی مراحل لکه گیری و رسیدگی به آسفالت آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای ترمیم شده هیچ‌گونه مشکلی ندارند، تصریح کرد: اینکه در طرح نوروزی لکه‌گیری به‌مانند مُسکن عمل می‌کند درست است؛ اما این بدان معنا نیست که آسفالت از کیفیت خوبی برخوردار نیست، رانندگان و مسافران گرامی نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند و بدانند مسیرهای ترمیم شده هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اعتبار موردنیاز برای ترمیم و بهبود نهایی ۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان بیان کرد: اگر بخواهیم مرمت و بهبود نهایی را در این ۵ هزار کیلومتر راه انجام دهیم اعتباری در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است؛ زیرا یک کیلومتر روکش با فرض اینکه ضخامت حداقلی داشته باشد هزینه‌ای معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را نیاز دارد.

وی ادامه داد: چون بخشی از بهبود راه‌ها به‌صورت امانی و توسط نیروهای خود اداره راهداری  انجام شده در صرف هزینه‌ها صرفه‌جویی بسیار زیادی شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به فعالیت نیروهای اداره نگهداری راه گفت: به مدت ۱۵ روز و روزانه ۱۰۰ نفر برای ترمیم و بهبود راه‌های استان در ایام نوروز در تلاش هستند تا مردم سفر خوبی را داشته باشند.

برچسب‌ها: