شناسهٔ خبر: 129573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان:

طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان قم اجرایی شد

خبر مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در پایان چهارمین روز از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن اعلام کرد: ارتقا فرهنگ ترافیک جاده ای و افزایش ضریب ایمنی سفرهای برونشهری ازاهداف اصلی طرح پویش همراهان سفر ایمن دریکصد ایستگاه منظور در سطح راههای کشور است

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از  استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پایان چهارمین روز از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان قم عنوان کرد: این طرح با همکاری اداره کل متبوع  و ستاد اقامه نمازاستان قم، از ۲۵ اسفندماه امسال، در دو ایستگاه(مجتمع های خدماتی زیتون و دنیز)واقع درآزادراه قم_تهران و بزرگراه قم_ سلفچگان اجرایی شده است.

فراهانی در ادامه به بازه زمانی اجرای طرح پرداخت و گفت: این طرح که به صورت سراسری در سطح راههای کشور ودر یکصد ایستگاه اجرا می‌شود تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی از اهداف اصلی طرح پویش همراهان سفر ایمن به ارتقا فرهنگ ترافیک جاده ای و کاهش حداکثری تصادفات، بویژه درطول ایام نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه بالغ بر ۷۰ درصد سوانح جاده ای در۳۰ کیلومتری شهرها وبه دلیل خستگی و خواب آلودگی راننگان به وقوع می پیوندد، نسبت به فراهم نمودن مکانی جهت استراحت و فراغت  راننده وسرنشینان،  در قالب برگزاری این پویش، درمحدوده اعلامی شهرها، اقدام شد.

 فراهانی دربخش دیگری از این خبر به برنامه های اجرایی طرح اشاره کرد و توضیح داد: با عنایت به  تقارن ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروزی، برنامه های اجرایی متناسب با این تقارن مبارک لحاظ گردیده که اهم آنها شامل، اقامه نماز جماعت، توزیع بسته های افطاری، اجرای مسابقات حضوری و پیامکی، اجرای نمایش و سرود و ... هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای ا ستان قم از دیگر برنامه های هرروزه پویش همراهان سفر ایمن به حضور گروه خبری صدای راهبران در ایستگاههای پویش اشاره کرد وگفت: این برنامه هرروز صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح اجرا و به صورت زنده از رادیو قم پخش می شود.

حسین زنجیرانی فراهانی مصاحبه با حاضران در ایستگاههای پویش را ازجمله برنامه های صدای راهبران دانست و افزود: انتقال پیامهای ایمنی جاده ای، ایجاد فضایی سرشار نشاط و بهجت و... به منظور رفع خستگی و توجه رانندگان به رعایت جوانب ایمنی از اهداف این برنامه پویا و زنده است.

وی درخاتمه تاکید کرد: ایام نوروزی از فرحبخش ترین و خاطره انگیزترین ایام سال برای همگان خصوصا کودکان است، مباد به دلیل عدم رعایت جوانب ایمنی و توجه مکفی به مقررات ترافیکی، موجبات مکدر شدن این روزها را درکام خانواده ها فراهم آوریم.