شناسهٔ خبر: 129580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اعلام کرد:

خسارت ۳۸ میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی جاده ای در سالجاری

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در سال جاری (۱۴۰۱) در این استان افزون بر ۳۸ میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: نصب تابلو ها و علائم هشدار دهنده در جاده ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت ها همچون چراغ های چشمک زن، کابل های برق،گاردریل ها، تابلوهای هشدار دهنده و پایه های چراغ روشنایی به سرقت می رود.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد علائم و تجهیزات ایمنی راهها که در جهت هدایت و تامین ایمنی جاده است،قطعا فقدان آن در نقاط حساس جاده ای در اثر سرقت، موجب سردرگی راننده و بروز حوادث جاده ای خواهد شد در این راستا، این اداره سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۴۰۰ عدد گاردریل، ۶۰۰ عدد تابلو راهنمایی و رانندگی به ارزش ۹ میلیارد ریال، یک عدد چراغ چشمک زن، ۱۸ عدد پایه چراغ روشنایی، ۱۵۰۰ متر کابل برق، ۷ مورد تخریب سامانه های هوشمندو سامانه های ثبت تخلفات وهمچنین تخریب ۴ دهنه پل (دال پل) و سرقت میلگرد از جمله آمار این سرقت ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامه باشیم و در همین راستا تعداد ۱۱ نفر از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در پی تماس های مردمی با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: کاربران جاده و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای مراتب را به پلیس ۱۱۰ و یا سامانه های تلفنی،پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.