شناسهٔ خبر: 129608 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در پیام نوروزی مطرح کرد

تکمیل کریدورها، توسعه اقتصاد دریامحور و نو سازی ناوگان برای حداکثر سازی کمک به تولید

وزیر _ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال ۱۴۰۲ به ملت بزرگ ایران، برای حداکثر سازی کمک به تولید ضمن اشاره به برداشتن موانع از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران به تکمیل کریدورهای حمل ونقل، توسعه اقتصاد دریامحور و نو سازی ناوگان در سال جدید اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در پیامی به مناسبت سال جدید به برنامه های و راهبردهای این وزارتخانه و برداشتن موانع  از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی پرداخت.

متن کامل پیام وزیر راه وشهرسازی به شرح ذیل است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سال جدید را که رهبرفرزانه انقلاب ؛ سال مهار تورم و رشد تولید ،نامیدند به  ملت بزرگ ایران تبریک عرض می نمایم.


از اواخر سال ۱۴۰۱ که توفیق خدمت در وزارت راه و شهرسازی نصیب گردید ، تلاش شد با مشارکت و تکیه بر خرد جمعی ، مسیر دستیابی این وزارتخانه به جایگاه سزاوار خود به عنوان «پیشران پیشرفت کشور » هموار و چشم انداز تحقق «ایرانی قوی و آباد» ترسیم گردد.

ارتقاء ظرفیت های حمل و نقل،  که رکن اصلی زنجیره ارزش تولید است و برای رونق و رشد تولید در کشور باید زیر ساختهای حمل و نقل را به سرعت توسعه دهیم.

به همین منظور  برای تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب ،  چه جاده ای و چه ریلی و نیز تکمیل کریدور ساحلی جنوب ، به سرعت اقدام خواهیم کرد.

ارتقا و افزایش ظرفیت بنادر، مقدمه ای لازم برای توسعه اقتصاد دریا محور است که با جدیت در دستور کار خواهد بود.

همچنین نوسازی ناوگان جاده ای کشور برای حداکثر سازی کمک به تولید ،  از نیازهای اساسی شبکه حمل و نقل  است که  به واسطه آن کیفیت و سرعت حمل کالا  ارتقا خواهد یافت.

به همت همکاران شریف و خدوم و زحمتکشم که این روزها سخت مشغول خدمت به مردم عزیز در راهها و جاده ها و فرودگاه ها ، ایستگاههای راه آهن و بنادروجای جای این کشورهستند ، تلاش می کنیم که تولید را هر چه بیشتر یاری کنیم.

همچنین یکی از مسائل با اهمیت در سبک زندگی و کیفیت زندگی مردم توجه ویژه به شهرسازی، معماری و تامین مسکن طبقات مختلف جامعه است.
 در این زمینه برنامه ریزی های منسجمی در حوزه  آماده سازی زمین، تهیه زیربناها و روبناهای مورد نیاز ، تسهیل در صدور مجوزها توام با توجه به کیفیت ساخت، مدیریت قیمت تمام شده ، تامین مالی و به کارگیری حداکثری کنشگران بخش عمومی، خصوصی و مردمی صورت گرفته است .

توجه ویژه به الگوهای شهرسازی و معماری برخاسته از تمدن ایرانی_ اسلامی، توجه به اقشار کم درآمد و بازآفرینی بافت های فرسوده، ناکارآمد و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های قدیمی و استفاده ازروشها وفناوریهای نوین ساخت و نوآوری در مشارکت و تامین مالی از اهم سیاست هاست .
برداشتن موانع  از سر راه مردم ، تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای نقش آفرینی و ایجاد انسجام و هماهنگی در کلیه ارکان دولتی و بخش عمومی غیر دولتی خصوصا شهرداری ها برای شتابدهی به این حرکت مردمی و ملی در جهت رسیدن به ایران قوی وسرافراز باشد.
امید دارم که  سال ۱۴۰۲ سالی پربرکت و مبارک برای همه مردم عزیز کشورمان باشد.

ایران را با هم خواهیم ساخت.

مهرداد بذرپاش
وزیر راه و شهرسازی