شناسهٔ خبر: 129620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه عنوان کرد؛

لزوم توجه به نقش راهداران در حمل و نقل جاده ای کشور

عظیمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه از کمبود شدید نیروی راهدار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، سید محمد کاظم عظیمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه با اشاره به جایگاه ویژه راهداران در جامعه اظهار کرد: راهداران از جان خود مایه می گذارند تا مردم در جاده ها آسایش و راحتی داشته باشند.

وی افزود: پاکسازی راه ها و ... از جمله خدمات شایانی است که راهداران انجام می دهند و نگهداری، حفاظت و حراست از راه ها از دیگر خدمات مهم راهداران در جامعه است و نقش راهدار در زنجیره تسریع امور ترانزیتی کشور نیز باید پررنگ شود.

عظیمی با اشاره به کمبود نیروی راهدار در شهرستان ابرکوه تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان ابرکوه ۲۰ نیروی راهدار فعالیت می کند که با توجه به شرایط و سختی کار، این تعداد نیرو برای این شهرستان کافی نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابرکوه با کمبود نیروی راننده و کارگر راهداری مواجه است، بیان کرد: با توجه به تعداد محورهای مواصلاتی در شهرستان ابرکوه و تعداد نیروی راهدار در این شهرستان، همچنان نیاز است که حداقل ۶ نیروی دیگر به جمع راهداران شهرستان اضافه شوند تا کمبود نیروی راهدار در این شهرستان جبران شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابرکوه با بیان اهمیت نقش راهداران در حمل و نقل کشور گفت: نقش راهداران تنها به برف‌روبی در فصول سرد و یا نگهداری از مسیر معطوف نمی شود بلکه راهدارن نقش کلیدی در حمل و نقل کشور دارند بنابراین توجه به این قشر زحمتکش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.